بررسی گزارش «تولید واکسن کرونا در کشورهای مختلف» در کمیسیون اصل نود

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز(دوشنبه) کمیسیون اصل نود گفت: دستور اول جلسه امروز، بررسی گزارش نظارتی کمیته فرهنگی و اجتماعی از وضعیت تولید واکسن کرونا در کشورهای مختلف و چالش های پیش روی آن در تست انسانی و همچنین شرکت های مختلفی که در این خصوص ورود کرده و سابقه این شرکت ها بود. کلیات این گزارش در جلسه امروز قرائت و توسط اعضا استماع شد و در جلسه فوق العاده فردا نیز ادامه موضوع واکسن کرونا در دستور کار قرار دارد و جزئیات این گزارش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین ارجاع بند ۶ ماده ۳۹ قانون اصلاح موادی از قانون اصل ۴۴ قانون اساسی نیز در جلسه امروز در دستور کار قرار داشت.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: به پیشنهاد کمیته حقوقی و قضایی کمیسیون و با توجه به نگرانی های مرتبط با افزایش آمار زندانیان و جرایم کیفری با دعوت از مسئولان وزارت کشور، دادگستری و دادستان کل کشور، بحث نقص در اجرای قانون مجازات اسلامی و ماده ۷۹ این قانون یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در جلسه امروز بود.

وی یادآور شد: بحث مجازات های جایگزین حبس جهت کاهش آمار زندانیان و جبران آسیب های اجتماعی ناشی از حضور در زندان، پیش بینی قانونی است که در ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی وجود دارد، اما براساس نقصی که در ماده ۵ آیین نامه اجرایی ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی مصوب هیات دولت وجود دارد، بحث مجازات‌های جایگزین حبس به درستی شکل اجرایی به خود نمی گیرد و ما شاهد افزایش تعداد زندانیان در کشور هستیم، لذا در جلسه امروز و براساس گزارش کمیته حقوقی و با حضور مسئولان مرتبط این موضوع بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خاطرنشان کرد: افزایش آمار زندانیان موضوع نگران کننده است، اما با اجرای صحیح قانون این معضل قابل حل است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شد ظرف ۲۰ روز پیشنهادات اصلاحی در این خصوص توسط نهادهای مرتبط در هیات دولت مطرح شده و کمیسیون نیز پیشنهادات خود را ارائه کند تا نقص آیین نامه اجرایی اصلاح شده و شاهد کاهش جمعیت کیفری زندانیان باشیم.
پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.