مذاکرات لبنان و سوریه برای بازگشت امن آوارگان/المقداد: از همه آوارگان استقبال می کنیم

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از روسیا الیوم، رمزی المشرفیه، وزیر امور اجتماعی و گردشگری لبنان با فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه با حضور بشار الجعفری، معاون وزیر خارجه سوریه، علی عبدالکریم علی، سفیر این کشور در لبنان، مسوولانی از وزارت خارجه سوریه و هیئت لبنانی همراه المشرفیه دیدار کرد.

المقداد در این دیدار گفت، سوریه از بازگشت همه آوارگان به کشورشان استقبال می کند و تمامی اقدامات و تسهیلات مورد نیاز را برای بازگشت ایمن آوارگان و فراهم کردن زندگی خوب برای آنها انجام می هد.

وی گفت، برخی از کشورهای غربی با استفاده از ابزارهای گمراه کننده، تحریف حقایق و اعمال فشار بر کشورهای میزبان آوارگان با این پرونده تعامل سیاسی کارانه دارد. دمشق برای کمک و حمایت جهت بازگشت آوارگان با کشورهای دوست و متحد به رایزنی ها ادامه می دهد.

لبنان و سوریه در جریان دیدار المشرفیه با سلوی عبدالله، وزیر امور اجتماعی و گردشگری سوریه اعلام کردند، برای فراهم کردن محیط مناسب برای بازگشت آوارگان، تهیه بانک داده های مربوط به این آوارگان و مناطق زندگی آنها ضروری است.

المشرفیه گفت، در حال حاضر تلاش می شود موانع پیش روی بازگشت آوارگان رفع شود و با توجه اینکه دمشق آماده بازگرداندن شهروندان خود است، تلاش بر این است که جامعه بین الملل برای کمک به این آوارگان جهت بازگشت به کشورشان ترغیب شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.