تعهد مقامات عراقی برای شناسایی عاملان قتل معترضان در الناصریه

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، دفتر رسانه‌ای احمد الخفاجی، استاندار ذی قار با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، الخفاجی تاج گلی را بر پل الزیتون قرار داد و برای قربانیان حادثه این پل فاتحه‌ای خواند و از مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق خواست تا احمد ابورغیف را مامور انجام تحقیق عادلانه در خصوص این حادثه و شناسایی عاملان قتل معترضان و ارجاع آنها به دستگاه قضایی کند.

الخفاجی در ادامه افزود، خون شهدای پل الزیتون هدر نخواهد شد و تاریخ یاد و خاطره آنها را  زنده نگه می‌دارد زیرا آنها گناهی نداشتند جز اینکه حقوق مشروع خود را مطالبه کردند تا اینکه با گلوله خائنان کشته شدند.

وی بر تلاش و فعالیت جدی برای پیشبرد کشور در زمینه‌های مختلف و همچنین وجود هماهنگی بی‌وقفه با موسسات دولتی و نهادهای قضایی برای تکمیل اقدامات مخصوص حادثه پل الزیتون و محاکمه کسانی که در این جنایت دست داشتند، تاکید کرد.

استاندار ذی قار در پایان گفت: از خداوند متعال برای شهدای حادثه پل الزیتون، جاوانگی و آسایش، برای زخمی شدگان شفای عاجل و برای استان ذی قار امنیت، رفاه، ثبات و شکوفایی و برای خانواده قربانیان صبر و آرامش مسئلت می‌نمایم.

نیروهای امنیتی عراق در ۲۸ و ۳۰ نوامبر ۲۰۱۹ معترضان در شهر الناصریه واقع در مرکز استان ذی قار را هدف قرار دادند.

در این حادثه در روز ۲۸ نوامبر ۷۰ تن کشته و بیش از ۲۲۵ تن زخمی و در ۳۰ همان ماه ۱۵ معترض کشته و ۱۵۷ تن زخمی شدند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.