دیدار و رایزنی ولیعهد عربستان و نخست وزیر سودان

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در جریان دیدار با عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان در خصوص روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف و راه‌های توسعه آن و نیز شماری از مسائل مهم و مورد توجه دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ولیعهد عربستان در جریان این دیدار بر تمایل ریاض به برقراری امنیت و ثبات در سودان که خواسته‌های ملت این کشور را برآورده سازد، تاکید کرد.

نخست وزیر سودان روز سه‌شنبه در قالب سفری رسمی و در رأس هیأتی عالی‌رتبه‌ وارد ریاض شد و این سفر دو روز به طول می‌انجامد.

خالد عمر یوسف، وزیر امور کابینه، مریم الصادق المهدی، وزیر خارجه، جبریل ابراهیم، وزیر امور مالی و برنامه‌ریزی اقتصادی او را در این سفر همراهی می‌کنند.

 وزیر کشاورزی و مراتع، وزیر سرمایه‌گذاری و همکاری بین‌المللی، مدیر سرویس اطلاعات عمومی و همچنین رئیس بانک مرکزی سودان نیز در این سفر همراه حمدوک هستند.

طبق گزارش خبرگزاری سودان، این سفر بیانگر اهمیت روابط تاریخی بین سودان و عربستان است و مسائل مختلف مهم و مورد توجه دو کشور و راه‌های تقویت و توسعه آن که در خدمت برقراری امنیت و ثبات باشد و همچنین امنیت دریای سرخ در این سفر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این دومین سفر حمدوک به عربستان پس از برعهده گرفتن این سمت است. وی اکتبر ۲۰۱۹ نیز به همراه عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان به ریاض سفر کرده بود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.