گوترش: سوریه “کابوس زنده” است!

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به خبرنگاران گفت، درک کامل میزان ویرانی در سوریه غیرممکن است. اما ملت‌ این کشور از یکی از بدترین جرائمی که دنیای این قرن می‌شناسد، رنج می‌برند، حجم فجایع وجدان را به درد می‌آورد. 

او اضافه کرد: سوریه از صفحات اصلی حذف شده و با وجود آن همچنان وضعیت “کابوسی زنده” در آنجا حکم‌فرماست.

گوترش تصریح کرد: نیاز به افزایش امکان انتقال کمک‌های انسانی وجود دارد و افزایش ارائه کمک‌ها از طریق مسیرها و مرزها برای دستیابی نیازمندان به این کمک‌ها در هر مکانی امری ضروری است، از این رو از شورای امنیت بارها خواسته‌ام درباره این مساله حیاتی توافق کند.

شورای امنیت اولین بار در سال ۲۰۱۴ اجازه امدادرسانی از مرزها به سوریه را از طریق چهار گذرگاه مرزی داد و در سال گذشته میلادی تعداد این گذرگاه‌ها را تنها به یک گذرگاه با ترکیه کاهش داد.

قرار است شورای امنیت مساله انتقال کمک‌ها به سوریه از طریق مرزها را بار دیگر در ژوئیه بررسی کند.

از طرفی هایکو ماس، وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد: روند حل و فصل بحران سوریه به طور کافی پیشرفت نکرده و تدابیر انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور در این مرحله تصورش دشوار است.

این وزیر آلمان تصریح کرد: مذاکراتی زیر نظر سازمان ملل درباره مسائل حل درگیری‌های سوریه به خصوص قانون اساسی آن در جریان است اما اکنون صحبت درباره توقف درگیری‌ها و ممانعت از تلفات بیشتر در این کشور است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.