دادگاه رهبران اعتراضات تایلند آغاز شد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری رویترز، ۲۲ معترض اتهامات مربوط به شورش و ارتکاب سایر اقدامات خرابکارانه را رد کردند که اگر این اتهامات اثبات شود برای هر کدام از جرایم ارتکابی تا ۱۵ سال حبس در انتظار این افراد است.

“پاریت چیواراک”، یکی از رهبران اعتراضات همزمان با ورود به محل دادگاه و در حالیکه سه انگشت خود را که نشانه اعتراضات بوده، به سمت دوربین‌ها نشان می‌داد، گفت: آنها می‌توانند من را زندانی کنند اما نمی‌توانند حقیقت را حبس کنند.

وی که ۲۲ ساله است در میان هفت مجرم دیگر در بازداشت پیش از دادگاهی به سر می‌برد و به توهین به “ماها واجیرالونگکورن”، پادشاه تایلند و همچنین شورش متهم است. این جوان در ادامه گفت: حقیقت همیشه حقیقت است حتی از زندان و تحت فشار و شکنجه یا بازداشت.

جنبش جوانان تایلند بزرگترین چالش برای پرایوت چان اوچا، نخست وزیر تایلند بدل شده و این جنبش می‌گوید، نخست وزیر وضعیت سیاسی کنونی را حفظ کرده و باعث شده تا پس از انتخابات ۲۰۱۹ در قدرت بماند. اما پرایوت چان اوچا این اتهام را رد می‌کند.

معترضان همچنین تابویی سنتی را با اعلام درخواست اصلاحات و تغییرات در سیستم پادشاهی قدرتمند تایلند در هم شکستند و می‌گویند، قانون اساسی پیش نویس شده از سوی ارتش پس از کودتای ۲۰۱۴ به پادشاه قدرت بیش از حدی داده است.

مدت زمان دادگاهی اواخر امروز و پس از آن تعیین می‌شود که بررسی‌های دادستانی و دفاعی مشخص کند چه تعداد شاهد از دو طرف می‌توانند درباره این پرونده در دادگاه حضور یابند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.