رکورد بی‌سابقه فعالیت دریایی و هوایی آمریکا در دریای چین جنوبی طی سال ۲۰۲۰

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از آسوشیتدپرس، طبق داده‌های نیروی دریایی آمریکا، کشتی‌های جنگی در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، هر سال ۱۰ مرتبه در نزدیکی جزایر مصنوعی ساخته چین و مورد ادعای این کشور، به مانور پرداختند که این تعداد دست‌کم دو برابر تعداد سالانه مانور کشتی‌ها در سال ۲۰۱۴ است. کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا نیز در سال ۲۰۲۰، ۱۳ مرتبه از تنگه تایوان عبور کردند که بالاترین میزان حمل و نقل در حداقل ۱۴ سال است.

افزایش فعالیت نیروی دریایی، بازتاب‌دهنده دیدگاه‌های تند دولت ترامپ به چین و تلاش‌های فزاینده پنتاگون برای مقابله با گسترش فعالیت نظامی پکن است که به باور آمریکا در حال افزایش سطح رقابتی خود است. حمل و نقل دریایی نیز یکی از ملموس‌ترین راه‌هایی است که ارتش آمریکا می‌تواند از طریق آن بدون درگیری واقعی، به مقابله با چین بپردازد.

طبق گزارش جدیدی از یک اندیشکده چینی، آمریکا در سال ۲۰۲۰، بیش از هر سال دیگری “عملیات آزادی رهگیری” (FONOPS) و پروازهای نظارتی بر فراز دریای چین جنوبی انجام داده است. در حالی که آمریکا رزمایش‌های نظامی کمتری در این منطقه انجام داد، مواردی که برگزار کرد، از قبل بیشتر تحریک‌آمیز بودند و به نظر می‌رسید به جای نمایش ساده نیروها، به تمرین عملیات نظامی آتی می‌پردازند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.