پشتیبان مدیران امین و کارآمد هستیم/۱۲۰۰ روستا تنش آبی دارند

سنندج- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه نظارتی به دنبال مچ گیری و چوب لای چرخ کردن نیستیم و نمی خواهیم که شجاعت را از یک مدیر لایق بگیریم.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، محمد باقر قالیباف روز چهارشنبه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی در کردستان با تبریک عید مبعث به مسلمانان جهان اظهار کرد: همه ما که به برکت انقلاب اسلامی مسئولیت گرفتیم باید از این فرصت برای خدمت بیشتر به مردم استفاده کنیم و گره‌ای از کار مردم باز کنیم.

وی افزود: خدمت به مردم فقط از مسیر مردم امکان پذیر است و پیامبر اکرم (ص) در این خصوص الگوی همیشگی ما مسلمانان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز باید باورمان شود که راه حل مشکلات مردم واگذاری کارها به خود مردم است.

قالیباف خاطرنشان کرد: هر موفقیتی در عمر با برکت نظام اسلامی داریم نقش مردم و تلاش آنها در مشکل گشایی‌ها به خوبی نمایان است و هرگاه مشکلی وجود دارد آن جایی بوده که ما مسئولان فکر کردیم که خودمان می‌توانیم به تنهایی کار را انجام دهیم.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد اقتصاد کشور دولتی و نتیجه همه این ناکارآمدی‌ها از این مشکل سرچشمه می‌گیرد و ما در مجلس یازدهم اولویت را به نظارت داده ایم که بتوانیم بر این مشکلات با کمک خود مردم فائق بیاییم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به وضعیت درآمدی مردم اشاره کرد و گفت: متأسفانه با تلاش فراوانی اعتبارات را اختصاص می‌دهیم اما بد اجرا می‌کنیم و این مشکل بدون واگذاری امور به مردم اصلاح نخواهد شد.

قالیباف خاطرنشان کرد: ناکارآمدی‌ها و نظام متمرکز غیر قابل قبول مدیریتی باید اصلاح شود و در مجلس شورای اسلامی باورمان این است که در حوزه نظارتی به دنبال مچ گیری و چوب لای چرخ کردن نیستیم و نمی‌خواهیم که شجاعت را از یک مدیر لایق بگیریم و دیوان محاسبات مزاحمتی ایجاد کند.

پشتیبان مدیران امین و کارآمد هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مدیران اجرایی کشور ما را در مجلس همراه خودشان ببینند.

قالیباف خاطرنشان کرد: بحث نابسامانی در حوزه تجارت، زنجیره تولید در حوزه کشاورزی و صنعت از مشکلاتی بود که در این سفر به همراه وضعیت نامناسب اقتصادی و درآمد سرانه پایین مردمی مشاهده کردیم.

وی افزود: ظرفیت‌های بالایی در کردستان وجود دارد که با بالفعل کردن آنها می‌توان درآمد سرانه مردم این استان را ارتقا داد.

قالیباف خاطرنشان کرد: ایجاد زنجیره تولید را در حوزه کشاورزی باید در کشور ایجاد کنیم و از دانش هسته‌ای در این حوزه بهره ببریم.

وی افزود: کردستان در حوزه کشاورزی دارای ظرفیت‌های بزرگی است که در صورت تکمیل زنجیره تولید در این استان شاهد تبدیل شدن کردستان به قطب بزرگ کشاورزی ایران باشیم.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از اولویت‌های مجلس است

قالیباف در ادامه سخنان خود اظهار کرد: اختصاص قطره چکانی اعتبارات به پروژه‌ها باید کنار گذاشته شود و جلو بد هزینه کردن‌ها گرفته شود.

وی افزود: بحث روستاها بسیار مهم است و ما در سال ۱۴۰۰ برای تنظیم برنامه هفتم توسعه را پیش خواهیم برد که بتوانیم به سمت بودجه‌ای عملیاتی و نتیجه محور حرکت کنیم.

قالیباف اذعان کرد: تنش آبی، بحث جاده و ارتباطات تلفنی از مشکلات جدی روستاهای ماست و در بودجه ۱۴۰۰ همه تلاش خود را به کار خواهیم برد که اعتبارت برای آنها تخصیص یابد.

وی اعلام کرد: بیش از هزار و ۲۰۰ روستا در کشور تنش آبی دارند در حالی که بسیاری از روستاها در محاصره سدها هستند اما روستاییان برای آب شرب با مشکل مواجه بوده و همه این مشکلات از اشکالات قانون گذاری و اجرایی ما مسئولان نشأت می‌گیرد.

قالیباف خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال زایی و حاشیه نشینی باید کار دقیق علمی صورت گیرد چرا که در کشور دو هزار و ۲۰۰ نقطه داریم که حاشیه نشین و نیازمند اجرای طرح‌های محرومیت زدایی هستند.

وی افزود: برای بحث محرومیت زدایی و ساماندهی مناطق حاشیه‌ای شهرهای کردستان نیز هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود اظهار کرد: در این سفرهای استانی نظام مسائل استان‌ها مدنظر قرار می‌گیرد و این امر را در پرتال رسمی مجلس در اختیار تمام مردم ایران قرار می‌دهیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.