دانشمندان و نخبگان سبک زندگی اسلامی را طراحی کنند

به گزارش سایت «تاریخ ما»، محمدرضا خباز در همایش هم اندیشی سبک زندگی، اظهار کرد: برگزاری چنین همایش هایی باید در استان به طور مستمر تداوم پیدا کند تا فرهیختگان و دانشجویان برای بالندگی آن گام های موثری را بردارند.

خباز افزود: موضوع سبک زندگی برای نخستین بار توسط مقام معظم رهبری در این استان مطرح شد، بنابراین باید به این مسئله به طور ویژه نگاه شود و از این فرصت به خوبی استفاده کینم و تجربیات خود را در اختیار استان ها قرار دهیم.

وی تصریح کرد: موضوع سبک زندگی با برگزاری جلسات و نشست های عادی به سرانجام مقصود نمی رسد بلکه باید به تدریج رخ دهد و در رفتار و اعمال مدیران و دست اندرکاران مشاهده شود.

وی با تاکید بر این که باید نسل جدید را با مباحث سبک زندگی آشنا کنیم، بیان کرد: این آشنایی در گام نخست باید در روش زندگی نمایان شود و چنانچه در این مسیر مدیران با روش های پسندیده، سعه صدر و حوصله با مردم رفتار کنند، مردم نیز از آنان الگو خواهند گرفت.

خباز گفت: تلاش مستمر مدیران می طلبد تا سبک زندگی اسلامی را که مورد پسند مردم  است، در جامعه الگوسازی و نهادینه کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: باید آموزش سبک زندگی را به نسل های آینده را در دستور کار خود قرار دهیم و این آموزش ها باید راهکارهای سبک زندگی و شیوه های زندگی ایرانی و اسلامی را در جامعه عملیاتی و اجرایی کند.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی اظهار کرد: سبک زندگی دارای محتوایی است که حسن فاعلی و مفعولی داشته و نباید در زندگی تجملاتی خلاصه شود بلکه باید دنبال هدف شناسی و راهکارهای عملیاتی بود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.