محاصره اردوگاه «الهول» در شمال سوریه به دست نیروهای قسد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه “سانا”، منابع محلی اعلام کردند، ده‌ها تن از نیروهای سوریه دموکراتیک در اطراف اردوگاه “الهول” واقع در ۴۵ کیلومتری شرق شهر “الحسکه” واقع در شمال شرق سوریه با هدف آماده‌سازی برای یورش به آن با کمک نیروهای آمریکایی و اجرای عملیات ربایش در این اردوگاه مستقر شدند.

منابع همچنین اعلام کردند، نیروهای سوریه دموکراتیک ایست‌های بازرسی در امتداد مسیر بین اردوگاه الهول و شهر الحسکه ایجاد کردند.

پیشتر خبرگزاری کُردی هاوار گزارش داده بود که بزرگان منطقه الهول از نیروهای سوریه دموکراتیک و نیروهای امنیت داخلی “آسایش”  درخواست کردند اقدامات و تدابیر جدی در این اردوگاه که خطرناک‌ترین اردوگاه جهان شناخته می‌شود، اتخاذ کنند.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد، هدف از این درخواست، آغاز عملیات امنیتی و پاکسازی گسترده در اردوگاه “الهول” به منظور نابودی گروهک‌های تروریستی داعش در این اردوگاه و خارج از آن و برطرف کردن ترس آوارگان و اهالی منطقه “الهول” با افزایش عملیات قتل و ترورهاست.

در همین راستا، یکی از شیوخ عشایر نسبت به عملیات قتل، شکنجه، آتش‌ زدن چادرها و همچنین فرار این خانواده‌ها به سمت صحرایی در منطقه “الهول” و اطراف این منطقه ابراز نگرانی کرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.