لودریان: مسئولان لبنان دست از لجبازی بکشند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژانو ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در تماس تلفنی با میشل عون، رئیس جمهوری لبنان و چند تن دیگر از مقامات ارشد این کشور از تعطیلی مذاکرات درباره تشکیل دولت جدید انتقاد کرد.

وی در این گفتگوها به میشل عون، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان و سعد حریری، نخست وزیر مکلف این کشور گفت، به منظور برون رفت از بحران سیاسی که گریبانگیر لبنان شده است، تعطیلی عامدانه مذاکرات پیرامون تشکیل دولت باید فورا پایان یابد.

لودریان انسداد کامل چند ماهه مذاکرات درباره تشکیل دولت لبنان را که سبب تداوم بحران اقتصادی، اجتماعی، انسانی و سیاسی در این کشور شده مورد انتقاد قرار داد؛ بحرانی که ملت لبنان هر روز بهای آن را می پردازند.

وی گفت، گروه های سیاسی لبنان مسئول قرار گرفتن کشور در این تنگنا و تداوم تنش‌های خطرناک غیر ضروری هستند و این مسوولیت تمامی گروههای سیاسی لبنان که درباره کشور و مردمشان در مقابل رئیس جمهوری فرانسه متعهد شده‌اند، است.

لودریان گفت، خواستار توقف لجبازی عامدانه و اینکه عده ای با تعیین شروط غیرممکن دست به این لجاجت می زنند و مانع حل بحران می‌ شوند، است.

وزیر خارجه فرانسه اظهار کرد، هدف خارج کردن لبنان از بحران و رسیدن به راه حل تشکیل دولتی با کفایت و آماده به کار در راستای منافع عمومی است تا اصلاحات مورد درخواست همه را اجرایی کند.

لودریان قبلا گفته بود، اتحادیه اروپا پس از هفت ماه رکود در حالی که لبنان در حال فروپاشی است نمی تواند بی تفاوت بماند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.