افتتاح 50 نقطه بوم‌گردی در استان گلستان تا پایان جشنواره اقوام

به گزارش «تاریخ‌ما»، سید «مناف هاشمی»، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با افتخار و اقتدار ظرفیت اقوام خود را جشن می‌گیرد و ما به این ویژگی‌های تاریخی، میراثی و فرهنگی افتخار می‌کنیم.

او با بیان این‌که گلستان به‌عنوان ایران کوچک و نگارستان ایران شناخته می‌شود، ادامه داد: افتخار ما این است که این جشن باشکوه را در هفته وحدت برگزار کردیم. امروز، جمهوری اسلامی اساساً به‌عنوان کشوری مقتدر در عرصه سیاسی اقتصادی و نظامی مسیر توسعه را دنبال می‌کند و استان گلستان هم توسعه گردشگری و کشاورزی را در دستور کار دارد.

استاندار گلستان افزود: از ابتدای سال ٩٦، ٢٠ نقطه بوم‌گردی راه‌اندازی شد که هم‌اکنون این تعداد به ٤٠ نقطه آماده بهره‌برداری رسیده است.

هاشمی گفت: افتخاری که امروز داریم مدیون کسانی است که مسیر شهادت را طی کردند و با حضور بزرگان تشیع و تسنن مسیر توسعه گلستان دنبال می‌شود.

«کریستو بولنداکوف»، سفیر بلغارستان در ایران نیز به نمایندگی از سفیران دیگر به روی صحنه آمد و با زبان فارسی گفت: افتخار ماست که در دوازدهمین جشنواره اقوام در کنار شما و این جشن باشیم. خیلی خوب است آنچه که از ریشه‌های میراث‌فرهنگی که امشب دیدیم و تاکنون حفظ کردید، پخش می‌کنید.

او ادامه داد: این ریشه یک سیستم هم‌زیستی، صلح‌آمیز و بین‌المللی است و امیدواریم ما هم با شما مشارکت داشته باشیم و از این میراث غنی شما استفاده کنیم.

سفیر بلغارستان در ایران خطاب به حاضران مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره اقوام گلستان اظهار امیدواری کرد که سفرای برجسته هنرها و فرهنگ اقوام ایران باشید.

«ابراهیم کریمی»، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان نیز در این مراسم گفت: بخش عمده این نمایشگاه مربوط به صنایع‌دستی از ۲۷ استان کشور است تا تولیدات خود در این حوزه را عرضه کنند، هم‌چنین بخش دوم این جشنواره مربوط به معرفی قابلیت‌های گردشگری روستای و بوم‌گردی است.

او بخش سوم این جشنواره را حضور گروه‌های موسیقی اقوام عنوان کرد تا شب‌های خوبی را به ارمغان بیاورند و گفت: هم‌چنین برپایی سیاه چادرها نیز از مهم‌ترین بخش‌هایی است که در آن شاهد حضور اقوام مختلفی هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: امسال حدود ۲۰ سفیر و کاردار از کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی هم‌چنین ۴۰ خبرنگار داخلی و خارجی در این جشنواره حاضر شده‌اند. تا قابلیت‌های استان گلستان معرفی و بتوانیم در حوزه گردشگری، اقتصادی و بازرگانی تبادل داشته باشیم.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان، علت برگزاری این جشنواره در گلستان حضور تنوع قومی است که به طور کلی به ترکمن‌ها، قزلباش‌ها، کتول‌ها، مازندرانی‌ها، کورمانچ‌ها، سیستانی‌ها و قزاق‌ها تقسیم می‌شوند.

به گزارش «تاریخ‌ما»، دوازدهمین جشنواره اقوام با عنوان «وحدت اقوام» از امروز ۲۹ آبان‌ماه در گلستان افتتاح شد و تا ۲ آذر ماه در گرگان و از ۳ تا ۷ آذر ماه در گنبد برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.