دمشق نتایج نشست بروکسل را غیرقانونی خواند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت برگزاری پنجمین نشست بروکسل بدون دعوت از دولت سوریه را محکوم و اعلام کرد که با این نشست نمایشی مخالف است و نتایج آن را غیرقانونی می‌داند.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد: مشارکت سازمان ملل در این نشست در سایه عدم حضور دولت مورد نظر نقض آشکار اصول منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت است که بر احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه تأکید دارند.

در نامه وزارت خارجه سوریه آمده است: اعمال تحریم‌های یکجانبه از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا و تمدید آن به رغم پیامدهای منفی که همزمان با شیوع کرونا بر سوریه گذاشته و در عین حال برگزاری این نشست نشان دهنده دورویی در روش برخورد با وضعیت انسانی در سوریه است.

وزارت خارجه سوریه در این نامه آورده است: وقایع نشان می‌دهد این نشست به ابزار فشار و باج‌خواهی به دست اهداکنندگان برای تحمیل دیکته‌هایشان درباره مکانیزم ارائه کمک‌های بشردوستانه و سیاسی کردن فعالیت انسانی و ربط آن با شروطی که کاملا با اصول انسانی و شفافیت و بی طرفی در تضاد است، تبدیل شده است.

چهارشنبه حاضران در کنفرانس دو روزه “حمایت از آینده سوریه و منطقه” که برای پنجمین سال متوالی در بروکسل برگزار شد، تعهداتی را به جهت حمایت مالی چند میلیارد یورویی از سوریه تقبل کردند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.