تشکیل “تیم ببر” آمریکا برای کمک به سعودی در طرح‌ریزی برنامه‌های دفاعی

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از اسپوتنیک، وال استریت ژورنال روز پنچشنبه با ارجاع به منابع پنتاگون گزارش داد که دولت آمریکا تیمی را که اصطلاحاً “تیم ببر” نامیده می‌شود، تشکیل داده تا به تعیین روش‌هایی بپردازد که از طریق آن‌ها می‌تواند به عربستان سعودی در حفاظت از زیرساخت‌های خود در برابر حملات حوثی‌ها، کمک کند.

یافته‌های این گزارش بیان می‌کند تیمی از محرمان اسرار دفاعی در حال مطالعه فروش تسلیحات دفاعی و برنامه‌های تبادل نظامی هستند.

این گزارش بیان داشت: گزینه‌های روی میز شامل فروش تسلیحات ویژه دفاعی مانند رهگیرهای موشکی، اشتراک گسترده اطلاعات، آموزش اضافی و برنامه‌های تبادل ارتش با ارتش هستند.

مقامات پنتاگون تأکید کردند که آن‌ها می‌خواهند این پیغام را به حوثی‌ها برسانند که آمریکا به شدت مخالف حملات اخیر علیه سعودی است. یک مقام ناشناس به وال‌استریت ژورنال گفت: نکته اساسی این است که حوثی‌ها باید بدانند ما در کنار سعودی ایستاده‌ایم و به حمایت از آن‌ها در دفاع از خود، ادامه خواهیم داد.

قبل‌تر، سخنگوی انصارالله اعلام کرده بود این گروه ۴ هواپیمای بدون سرنشین که “اهداف مهم” در ریاض، پایتخت عربستان سعودی را نشانه گرفته بودند، پرتاب کرده است. ساعاتی بعد، ائتلاف به رهبری سعودی اعلام کرد که یک موشک بالستیک حوثی‌ها را نابود کرده است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.