بازداشت ۱۲۵ داعشی در اردوگاه «الهول»

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای کُرد اعلام کردند، ۱۲۵ عضو گروه تروریستی داعش را در اردوگاه «الهول» واقع در شمال شرقی سوریه دستگیر کردند که در میان این بازداشت شدگان عاملان قتل‌ها نیز وجود دارند که از ابتدای سال جاری میلادی روند افزایشی داشته است.

۵۰۰۰ تن از اعضای نیروهای امنیت داخلی، یگان‌های کرد مدافع خلق و نیروهای سوریه دموکراتیک، در روز یکشنبه گذشته کمپین امنیتی را علیه شاخه‌های این گروه افراطی و همدستان آن آغاز کردند و این اردوگاه که محل زندگی نزدیک به ۶۲ هزار تن است و بیشتر آنها زن و کودک هستند، طی ماه‌های اخیر شاهد عملیات قتل و حمله بوده است.

در همین راستا، علی الحسن، سخنگوی نیروهای امنیت داخلی (آسایش) در جریان کنفرانسی مطبوعاتی خاطر نشان کرد: ۱۲۵ عضو گروهک‌های مخفی داعش، دستگیر شده‌اند که بیست تن از آنها مسئول ترورهایی هستند که در اردوگاه رخ داده‌اند.

وی در ادامه افزود: این تروریست‌ها از ابتدای سال جاری میلادی، بیش از ۴۷ عملیات قتل در داخل اردوگاه انجام داده‌اند.

اردوگاه «الهول» شاهد حوادث امنیتی از جمله تلاش برای فرار و حمله به محافظان یا کارکنان سازمان‌های بشردوستانه با استفاده از چاقو و اسلحه مجهز به صدا خفه کن بوده است.

الحسن همچنین تصریح کرد، شماری از اعضای گروه تروریستی داعش به عنوان غیرنظامی به اردوگاه نفوذ کردند تا خود را مجددا سازماندهی کنند.

وی همچنین هشدار داد، به رغم بازداشت برخی عناصر داعش از جمله مسئولان برجسته آن اما هنوز خطر وجود دارد.

سازمان ملل بارها نسبت به وخیم‌تر شدن وضعیت امنیتی در اردوگاه الهول، هشدار داده است.

کمیسیون شورای امنیت سازمان ملل، در گزارش ماه فوریه خود در مورد داعش و سایر گروه‌های افراطی اعلام کرد: موارد گسترش افراط گرایی، آموزش، جمع آوری کمک مالی و تحریک برای اجرای عملیات خارجی در اردوگاه الهول وجود دارد که برخی زندانیان، آن را آخرین کانون باقی مانده برای داعش توصیف می‌کنند.

پیشتر نیروهای کرد مجدداً از جامعه جهانی خواستند در یافتن راه حل‌های مناسب برای بازگرداندن شهروندان خود از ساکنان اردوگاه الهول به کشورشان وارد عمل شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.