نگرانی مسئولان لرستان از وضعیت قبولی کنکور

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، نصرالله بازگیران معاون آموزش و پرورش لرستان ظهر چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش لرستان در سخنانی با اشاره به برگزاری کلاس های تقویتی کنکور برای دانش آموزان مناطق محروم، اظهار داشت: واقعیت این بوده که ما در ارتقای جایگاه کنکور و ارتقای معدل دانش آموازن در رده های پایین کشور هستیم.

سیر نزولی پذیرفته شدگان کنکور در لرستان

وی با اشاره به آسیب شناسی و تجزیه و تحلیل کنکور شش سال متوالی در استان، گفت: در شش سال متوالی و از سال ۹۰ تا ۹۶ تعداد پذیرفته شدگان کنکور استان سیر نزولی داشته است.

معاون آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر اینکه در این راستا ما طرحی برای ارتقای کیفیت و ارتقا جایگاه استان در کنکور سراسری پیش بینی کرده ایم، گفت: در این راستا برای تحقق عدالت اجتماعی در مناطق محروم نیاز به مساعدت مالی داریم.

بازگیران افزایش پنج درصدی تعداد پذیرفته شدگان کنکور و افزایش ۱۰ درصدی رتبه های برتر را از جمله اهداف پیش بینی شده در قالب این طرح برشمرد و افزود: همچنین بهبود کیفیت آموزش از دیگر اهداف ما در قالب این طرح است.

وی با تاکید بر ایجاد دو پایگاه کلاس کنکور در هر شهرستان برای دانش آموزانی که از نظر رفاه اجتماعی در سطح پایین تری قرار دارند، بیان داشت: در مجموع باید ۲۴ پایگاه کنکوری در استان راه اندازی شود و هر کدام از این پایگاهها پنج کلاس تجربی، انسانی و ریاضی در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش و پرورش لرستان، گفت: در مجموع ۱۲۰ کلاس در استان ایجاد می شود و اگر هر کلاس ۱۰۰ ساعت آموزش ببینند در مجموع ۱۲ هزار ساعت آموزش ارائه خواهد شد.

نگرانی مسئولان لرستان از وضعیت قبولی کنکور

بازگیران، تصریح کرد: این اقدام باید به صورت مشارکتی انجام شود و در این زمینه از دبیران خیر که مبلغ پایین تری را نسبت به کلاس های کنکور دریافت می کنند استفاده خواهیم کرد.

وی بر لزوم اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان برای برای ایجاد این پایگاههای کنکوری از سوی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تاکید کرد.

رضا زینی وند مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز در این رابطه، اظهار داشت: شاخص های ما در زمینه قبولی کنکور مناسب و مطلوب نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه رتبه لرستان در اکثر شاخص ها ۳۱ یا ۳۲ است، گفت: این امر نگران کننده است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه امسال در بحث قبولی در کنکور تا حدودی وضعیت مطلوب بود اما در مجموع وضعیت استان در این زمینه خوب نیست، افزود: حدود ۲۱۶ رتبه زیر هزار در کنکور سراسری امسال داشتیم.

زینی وند با اشاره به کسب سه رتبه کشوری از سوی مدارس ممتاز استان، کسب شش رتبه در جشنواره نوجوان خوارزمی، کسب شش رتبه در طرح خود اتکایی و … گفت: در ارتقای معدل کتبی دروس نهایی نظری نیز ۵۳ درصد رشد داشته ایم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.