راه‌اندازی کمپین برای آزادی فلسطینیان بازداشت شده در عربستان

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هدف از راه‌اندازی این کمپین، درخواست از مقامات عربستان سعودی برای آزادی فلسطینیان بازداشت شده در این کشور به ویژه دکتر محمد خضری نماینده جنبش حماس در عربستان عنوان شده است.

کمپین مذکور همچنین خواستار مداخله پادشاه عربستان برای آزادی فوری تمامی بازداشتی‌ها شده و از نهادهای حقوقی و بشردوستانه در سطح بین‌المللی نیز خواسته دست به تحرکاتی در این زمینه بزنند.

صدها تن از ساکنان نوار غزه هفته گذشته با برپایی تجمعی در شهر غزه، خواستار آزادی فوری دکتر محمد خضری نماینده حماس در عربستان و دیگر فلسطینیان بازداشت شده در این کشور شدند.

دکتر خضری نماینده حماس در عربستان وضعیت بسیار وخیمی دارد و بارها نسبت به این مسئله هشدار داده شده است اما با این حال مسئولان عربستان حاضر به آزادی وی نشده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل اخیرا در پی وخامت حال دکتر محمد خضری نماینده جنبش حماس در عربستان و از کار افتادن جزئی یکی از دستانش، بار دیگر خواستار آزادی فوری او از زندان شد.

جنبش حماس نیز تاکنون بارها خواستار آزادی نماینده بازداشت شده خود در عربستان شده است.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد که دکتر خضری به چندین بیماری مزمن مبتلا است و همانگونه که عفو بین‌الملل اعلام کرده، وضعیت سلامت او روز به روز وخیم‌تر می‌شود و او اکنون قادر به خوردن غذا نیست.

دکتر خضری همراه با پسرش و ده‌ها فلسطینی و اردنی دیگر از سال ۲۰۱۹ به اتهام حمایت از حماس به بازداشت عربستان درآمده است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.