حدود ۱۴۰ کودک زیر ۱۸ سال در اسارت رژیم صهیونیستی هستند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری فلسطینی “سما”، باشگاه اسیران فلسطینی در گزارشی به مناسبت روز کودک فلسطینی که مصادف با پنجم آوریل هر سال است، اعلام کرد، مقامات رژیم صهیونیستی به بازداشت حدود ۱۴۰ کودک زیر ۱۸ سال ادامه می‌دهند و از میان این کودکان اسیر “امل نخله” از رام الله و “فیصل العروج” از بیت لحم هستند و کودکان اسیر فلسطینی در سه زندان اصلی “عوفر”، “مجدو” و “الدامون” به سر می‌برند و تعداد زیادی از آنها در دو زندان “عوفر” و “مجدو” هستند.

از آغاز سال جاری میلادی تا پایان ماه مارس ۲۰۲۱ مقامات رژیم صهیونیستی حدود ۲۳۰ کودک فلسطینی که اکثر آنها از شهر قدس هستند را بازداشت کردند و عملیات بازداشت کودکان در شهر قدس از خطرناک‌ترین مسائلی است که اهالی شهر قدس با آن رو به رو هستند. کودکان به شکل سازمان یافته و پیاپی هدف قرار می‌گیرند و بیشتر آنها یا به قید ضمانت آزاد می‌شوند یا حبس آنها به حبس خانگی تبدیل می‌شود و این مسأله چالش‌های زیادی را در زمینه ارتباط میان کودکان و خانواده‌هایشان به وجود آورده است.

در طول سال‌های اخیر و به ویژه از اوایل قیام مردمی در سال ۲۰۱۵، مسئولان رژیم صهیونیستی جنایت‌های خود را در حق کودکان تشدید کرده‌اند و از جمله این اقدامات، عملیات بازداشت آنها بود که تعداد کودکان بازداشت شده در سال ۲۰۱۵ میلادی به دو هزار تن رسید و بیشتر آنها از اهالی شهر قدس بودند. این بالاترین میزان بازداشت کودکان از سال ۲۰۱۵ تاکنون به شمار می‌رود و تعداد کودکان بازداشت شده از سال ۲۰۱۵ تا اواخر مارس ۲۰۲۱، به بیش از هفت هزار و پانصد تن رسید و در حق برخی از آنها احکام سنگینی همچون چندین سال حبس و یا حبس ابد صادر شد و برخی از آنها دوران کودکی خود را در داخل زندان‌های رژیم اشغالگر پشت سر گذاشتند و از جمله آنها “احمد مناصره”، “أیهم صباح” و “عمر الریماوی” هستند.

رژیم صهیونیستی از همان لحظه بازداشت کودکان، نقض‌ها و جنایت‌های زیادی علیه کودکان اسیر فلسطینی انجام می‌دهد که با آنچه که در توافق‌ها درباره حمایت از کودکان قید شده است، تناقض دارد.

مسئولان رژیم صهیونیستی به شکل سازمان یافته کودکان را در ساعات پایانی شب بازداشت و آنها را به مراکز تحقیق و بازجویی و نیز بازداشتگاه منتقل می‌کنند. از جمله نقض‌ها و جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه کودکان فلسطینی تهدید و ترساندن کودکان، اعمال فشار علیه آنها برای اعتراف‌گیری، نگه داشتن کودکان بدون آب و غذا برای ساعت‌های طولانی، دشنام دادن و به کار بردن الفاظ ناپسند برای کودکان، وادار کردن آنها به امضای نوشته‌هایی به زبان عبری بدون ترجمه کردن آنها، محروم کردن کودکان فلسطینی از حق قانونی خود مانند حضور یکی از والدین و وکلا در جریان تحقیقات و محروم کردن بیماران از درمان و معالجه است.

جنایت‌های سازمان یافته علیه کودکان، پس از انتقال آنها به زندان‌ها و نگه داشتن آنها در شرایط بسیار سخت ادامه دارد. کودکان در بند رژیم صهیونیستی از ادامه تحصیل محروم می‌شوند. کودکان فلسطینی به ویژه کودکان و زخمی‌شدگان این حق را دارند که از حمایت خانواده خود برخوردار شوند. کودکان زیادی هستند که به ضرب گلوله اشغالگران هنگام عملیات بازداشت یا قبل از آن، زخمی شده‌اند یا برخی از آنها از ابتلا به بیماری‌ای رنج می‌برند. این کودکان با جنایت دیگری یعنی سیاست اهمال و بی‌توجهی پزشکی نیز مواجه هستند.

از زمان شیوع ویروس کرونا، به رغم درخواست‌های مؤسسات حقوق بشری برای آزادی کودکان، صهیونیست‌ها به بازداشت کودکان ادامه می‌دهند و از این ویروس به عنوان ابزاری برای ترساندن و تحت فشار قرار دادن آنها استفاده می‌کنند.

بیشتر کودکان اسیر فلسطینی به دلیل شیوع ویروس کرونا از چند ماه پیش، از دیدار با خانواده‌های خود محروم شده‌اند و تنها وکلای کودکان فلسطینی اجازه ملاقات با آنها را دارند و اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی اجازه نمی‌دهد به رغم درخواست‌های مکرر، کودکان از طریق گفت‌وگوهای تلفنی با خانواده‌هایشان در ارتباط باشند.

در همین راستا، نیروهای رژیم اشغالگر احمد فلنة، نوجوان ۱۷ ساله فلسطینی  از شهرک “صفا” واقع در رام الله را در ۲۶ فوریه ۲۰۲۱ پس از تیراندازی به سمت وی بازداشت کردند.

احمد فلنة دانش‌آموز دبیرستانی همچنان با وضعیت سلامتی دشواری در زندان “مجدو” رو به رو است.

وی از زمان بازداشتش در معرض عمل‌های جراحی متعددی در بیمارستان “هداسا” قرار گرفته است.

در همین رابطه، نیروهای رژیم صهیونیستی عیسی الطیطی، نوجوان ۱۷ ساله فلسطینی از اردوگاه “العروب” را در سپتامبر ۲۰۲۰ پس از زخمی شدن وی به ضرب گلوله اشغالگران بازداشت کردند و پس از شکستگی در ناحیه جمجمه و جراحت سر در بیمارستان “هداسا” به مدت هشت روز بستری شد و سپس به زندان “مجدو” و پس از آن به زندان “عوفر” انتقال یافت.

نیروهای رژیم صهیونیستی، محمد خضر الشیخ، نوجوان ۱۷ ساله فلسطینی را از “شهرک العیزریه” در ماه اوت ۲۰۱۹ پس از تیراندازی به سمت وی و زخمی شدن او بازداشت کردند.

محمد خضر الشیخ پس از بازداشت در معرض چندین عمل جراحی در بیمارستان “شعاری تسیدک” به مدت ۱۰ روز قرار گرفت و سپس به زندان “عوفر” منتقل شد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.