یمن، میدانی آلوده به مین‌ها و بمب‌های خوشه‌ای ائتلاف سعودی

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از شبکه خبری المیادین، علی صفره، مدیر اجرایی مین‌زدایی در یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات ائتلاف متجاوز در مناطق مختلف یمن مشکلات دائمی را برای بسیاری از یمنی‌ها به وجود آورده است و همچنان قربانی می‌گیرد و ده‌ها کودک و زن جان خود را بر اثر آن از دست می‌دهند. براساس آمار مرکز “الاطراف” وابسته به وزارت بهداشت تعداد قربانیانی که نامشان در این مرکز تا اواسط ۲۰۱۹ ثبت شده است به ۶۰۰۰ غیرنظامی رسیده است. در حالی‌که نام هزاران تن در این مرکز ثبت نشده است.

صفره گفت: ما میزان فاجعه انسانی را که یمن شاهد آن است احساس می‌کنیم چراکه ما در میدانی آلوده با بمب‌ها و مین‌هایی که از حملات ائتلاف متجاوز سعودی به جا می‌ماند مواجه هستیم. بسیاری از افراد به دلیل بمب‌های خوشه‌ای و مین‌ها نمی‌توانند به مناطقشان بازگردند.

صفره گفت: زمانی که درباره یک فاجعه صحبت می‌کنیم از توهم حرف نمی‌زنیم. براساس آمار ما ۲۵۰۰ حمله با بمب خوشه‌ای صورت گرفته است. تعداد متضرران این بمب‌ها ۳۷۰۹ تن شامل ۹۶۲ شهید و نزدیک به ۱۰۰ کودک هستند و تعداد زخمی شدگان به ۳۷۰۰ تن می‌رسد.

وی تأکید کرد: نزدیک به ۱۵ نوع بمب خوشه‌ای علیه یمن استفاده شده است. در حدود سه منطقه از استان الجوف، حدود ۵۰ هزار مزرعه از بمب‌های خوشه‌ای و مین‌ها آسیب دیده‌اند.  

او خاطرنشان کرد: ما برای دستیابی به دستگاه‌های مین‌یاب و ابزارهای میدانی جهت پاکسازی مناطق با دشواری‌هایی مواجه هستیم. فاجعه انسانی در سطح شهرها، مزارع، چاه‌های آب، جاده‌ها و محله‌های مسکونی قابل توصیف نیست. ما از هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم نیازهایمان را فراهم کنند تا بتوانیم جان یمنی‌ها را نجات دهیم.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.