ونزوئلا از ایجاد واحد نظامی ویژه در مرز کلمبیا خبر داد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از رویترز، هزاران غیرنظامی در جنگ با جنگجویانی که دولت نیکولاس مادورو آن‌ها را “تروریست می‌خواند”، آواره شده‌اند.

ژنرال “ولادیمیر پادرینو” گفت یک واحد موقت به نام “محدوده دفاع عملیاتی یکپارچه” یا ZODI، در چندین شهرداری ایالت “آپوره”، جایی که درگیری‌ها رخ داده، مشغول به کار خواهد شد.

پادرینو در یک بیانیه تلویزیونی گفت: ما اجازه اینکه نیرویی اعم از متعارف، غیرعادی، جنایت‌کار، قاچاقچی مواد مخدر و غیره برای انجام جرم وارد خاک ونزوئلا شود، نمی‌دهیم.

ارتش ونزوئلا برای هر ۲۳ ایالت و پایتخت خود یک واحد ZODI مستقر کرده است.

پادرینو گفت، ۸ سرباز در جنگ کشته و ۳۴ تن زخمی شده‌اند. ۹ نفر از اعضای گروه‌های مسلح هم کشته شده و ۳۳ نفر آن‌ها تحت تعقیب سیستم عدالت نظامی هستند.

وزارت خارجه کلمبیا روز دوشنبه خواستار احترام به حقوق جمعیت غیرنظامی ساکن در آپوره و ایالت همسایه آن، “آرائوکا” شد.

این وزارت‌خانه در توییتی نوشت: درگیری مسلحانه در منطقه مرزی آرائوکا و آپوره به طور جدی بر زندگی جمعیت غیرنظامی تأثیر می‌گذارد و خانواده‌ها را ناچار کرده خانه‌ها و متعلقات خود را رها کنند.

منتقدان اپوزیسیون می‌گویند جنگجویان، چریک‌های فارک هستند که تفاهم صلح ۲۰۱۶ با دولت کلمبیا را رد می‌کنند.

“دیه‌گو مولانو”، وزیر دفاع کلمبیا اوایل هفته به روزنامه “ال تیمپو” گفت که دولت مادورو در جنگ‌های بین گروه‌های مختلف چریک‌های سابق فارک درگیر شده و با برخی آن‌ها در قاچاق مواد مخدر تبانی کرده است.

ونزوئلا هرگونه ارتباط با چریک‌های کلمبیا یا گروه‌های قاچاق مواد مخدر را رد می‌کند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.