تاکید بلاروس بر حمایت از سوریه در گفتگوی تلفنی وزرای خارجه دو کشور

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری سوریه «سانا»، فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه با ولادیمیر ماکی، وزیر خارجه بلاروس تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی در خصوص روابط دوجانبه و چالش‌های مشترکی که دو کشور با آن رو به رو هستند و همچنین ضرورت افزایش تلاش‌ها برای تقویت این روابط به بحث و تبادل نظر پرداختند.

فیصل المقداد بر حمایت سوریه از رهبری، دولت و ملت بلاروس و همچنین حمایت خود از اقدامات الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس برای مقابله با مداخله‌های خارجی در امور داخلی این کشور تاکید کرد.

وزیر خارجه سوریه ضمن محکوم کردن اقدامات بی‌هدف و اجباری یک جانبه علیه بلاروس، سوریه و سایر کشورها، تصریح کرد: این اقدامات بیانگر سیاست ثابت برخی کشورهای غربی علیه ملت‌ها است.

فیصل المقداد ضمن تشکر و قدردانی از کمک بلاروس به ملت سوریه، بر اهمیت این کمک‌ها در حمایت از پایداری و استقامت سوری‌ها در مقابله با پیامدهای جنگ تروریستی و تروریسم اقتصادی تاکید کرد.

در همین راستا، وزیر خارجه بلاروس بر حمایت ثابت کشورش از سوریه به رهبری بشار اسد در مقابله با جنگ تروریستی علیه آن و تلاش‌ها برای مداخله خارجی در امور آن، لزوم احترام به حاکمیت سوریه و استقلال و تمامیت ارضی آن تاکید کرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.