تاکید نخست وزیران یونان و ایتالیا بر حمایت از لیبی در دیدار با الدبیبه

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان با ماریو دراگی، همتای ایتالیایی خود در طرابلس دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار به بررسی وضعیت لیبی پرداختند.

نخست وزیران ایتالیا و یونان در جریان این دیدار بر لزوم حمایت اتحادیه اروپا از تلاش‌ها با هدف برقراری ثبات و برگزاری انتخابات در لیبی تاکید کردند.

دو طرف در طرابلس با عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی دیدار کردند و بحران کنونی این کشور به ویژه مهاجرت مزدوران خارجی و تقویت روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.

دولت لیبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، الدبیبه در جریان دیدار با نخست وزیر ایتالیا درباره پرونده‌های بازسازی، مبادلات تجاری، مهاجرت غیرقانونی و روابط مشترک گفت‌وگو کردند.

نخست وزیر ایتالیا در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک خاطرنشان کرد، در دیدار با محمد المنفی، رئیس شورای ریاستی لیبی به بررسی مشارکت ایتالیا در تلاش‌ها برای بازسازی لیبی پرداخته شد.

وی در ادامه افزود: ما در مورد همکاری در زمینه‌ پروژه‌ها به ویژه در بخش‌های زیرساخت‌ها، انرژی، بهداشتی و سلامتی و همچنین فرهنگی با یکدیگر رایزنی کردیم.

در همین راستا، نخست وزیر یونان در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود با الدبیبه خاطرنشان کرد، آتن برای برقراری ثبات و برگزاری انتخابات به دور از هرگونه مداخله خارجی در کنار لیبی خواهد ایستاد و از آن حمایت خواهد کرد.

وی خواستار خروج نیروهای خارجی از لیبی شد.

الدبیبه نیز بر اهمیت هرگونه توافق دریایی که حقوق لیبی، ترکیه و یونان را حفظ کند، تاکید کرد.

از سوی دیگر، لوئیجی دی‌مایو، وزیر خارجه ایتالیا در صفحه کاربری خود در فیسبوک نوشت: اوضاع لیبی، موضوعی است که برای ما از اهمیت و اولویت بالایی برخوردار است، ثبات در لیبی به معنای تأمین امنیت سواحل ما، فراهم کردن فرصت‌های جدید رشد و توسعه برای فعالیت‌های ما و نیز تضمین و برقراری صلح برای ملتی است که به دنبال راه دموکراسی هستند. ما به تلاش خود برای بهبود تجارت با لیبی ادامه می‌دهیم.

وزیر خارجه ایتالیا ضمن اشاره به سفر خود به مالی طی روزهای آینده، تاکید کرد که برای جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید در ایتالیا تلاش خواهد کرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.