مردم انگلیس شاهزاده “ویلیام” را برای پادشاهی ترجیح می‌دهند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نوشته روزنامه دیلی میل،‌ تنها ۲۷ درصد بریتانیایی‌ها مایلند تا شاهزاده چارلز، ولیعهد این کشور در آینده پادشاه شود و در مقابل ۴۷ درصد شاهزاده ویلیام، پسر ارشد ولیعهد را مناسب این جایگاه می‌دانند.

افرادی بین ۱۸ تا ۲۴ سال هم شاهزاده هری، پسر کوچک ولیعهد بریتانیا را مناسب پادشاهی تشخیص دادند، با اینکه او ششمین فرد در صف سلطنت است. با این حال ۵۱ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معتقدند که هری و همسرش مگان مارکل به وجهه تاج و تخت لطمه زده‌اند.

این نظرسنجی به دنبال مصاحبه جنجالی این زوج با اوپرا وینفری انجام شد که در جریان آن، آنها گفتند که یک عضو خاندان سلطنتی در رابطه با اینکه رنگ پوست پسرشان «آرچی» تا چه حد تیره خواهد شد، نگرانی‌هایی داشته است. با این حال مگان مارکل به اسم این فرد اشاره‌ای نداشت. بعدا گفته شد که فرد مورد نظر ملکه یا همسرش فیلیپ نبوده‌اند.

تنها بیش از ۴۰ درصد از مردم بریتانیا معتقدند که الیزابت دوم، ملکه ۹۴ ساله این کشور باید تا زمان مرگش در این سمت بماند، در حالی که ۲۷ درصد معتقدند که اگر او احساس بیماری کرد، باید کناره‌گیری کند.

اکثریت مردم بریتانیا مایل هستند تا ویلیام، پادشاه بعدی کشورشان باشد و قطعا این به تلاش‌ کاخ باکینگهام برای احیای وجهه چارلز پس از طلاق او در سال ۱۹۹۶ از دایانا و مرگ دایانا در سال ۱۹۹۷ لطمه می‌زند.

 پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.