نگرانی‌ آمریکا و فیلیپین درباره فعالیت‌های چین در دریای چین جنوبی

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود آورده است: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با تئودورو لاکسین جونیور، همتای فیلیپینی خود به صورت تلفنی گفتگو کرد و هر دو طرف نگرانی‌هایشان درباره حضور ناوهای نیروی دریایی چین را در دریای چین جنوبی شامل منطقه “وایت سان ریف” ابراز داشته و بر درخواست‌شان از چین برای تبعیت از مفاد کنوانسیون قانون دریا تاکید کردند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین بر قابلیت اجرایی معاهده مشترک دفاعی فیلیپین و آمریکا مصوب ۱۹۵۱ درباره وضعیت دریای چین جنوبی تاکید کرد.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه آمریکا همچنین آمده است: بلینکن و همتای فیلیپینی‌اش از تقویت همکاری دو جانبه و چند جانبه درباره دریای چین جنوبی استقبال کردند.

بلینکن همچنین به بررسی تلاش‌های دولت واشنگتن درباره مقابله با “افزایش انزجار و خشونت علیه آمریکایی‌های آسیایی تبار” نیز پرداخت.

در چند سال گذشته، چین فعالیت‌های نظامی و ادعاها بر سر قلمرو در دریای چین جنوبی را افزایش داده است. آمریکا بارها و بارها نگرانی خود را بابت این فعالیت‌های چین در منطقه و اعزام منظم ناوهای این کشور به دریای چین جنوبی ابراز کرده است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.