بحران سیاسی بر سر تعیین اعضای دولت آتی اسرائیل

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از سایت عرب۴۸، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دوره ریاست ناداف ارغمان، رئیس شاباک را برای چند ماه دیگر تمدید کرد.

در بیانیه دفتر نتانیاهو در واکنش به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت که گفته بود، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مانع تعیین مئیر بن شبات، رئیس شورای امنیت ملی به عنوان رئیس شاباک توسط نتانیاهو می‌شود، آمده است: گانتس به خوبی می‌داند که ممکن نیست رئیس جدیدی برای شاباک در دولت انتقالی تعیین شود و این امکان تنها بعد از تشکیل دولت جدید ممکن است.

در این بیانیه آمده است: برای همین نخست‌وزیر با رئیس کنونی شاباک برای تمدید دوره ریاستش برای چند ماه دیگر به توافق رسید. مئیر بن شبات یک کارمند مخلص و وظیفه‌شناس است که به خاطر امنیت اسرائیل و به صورت رسمی فعالیت می‌کند. ما به شدت با ادعاهایی که علیه او به خاطر منافع شخصی می‌شود، مخالفیم.

این روزنامه نوشت: نتانیاهو از عزل و نصب‌ها در دستگاه‌های امنیتی امتناع می‌کند. به نظر می‌رسد هدف او بهره‌برداری از بحران سیاسی است که ناشی از شکست در تشکیل دولتی باثبات است و در واقع تلاش برای سیطره بر این دستگاه‌ها و ممانعت از نظارت بر عملکرد دولت از سوی کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) است.

به گفته این روزنامه سه نامزد برای پست ریاست شاباک وجود دارد. یکی از آن‌ها مئیر بن شبات است که گانتس تأکید کرده هرگز به نتانیاهو اجازه تعیین یکی از نزدیکاش به عنوان رئیس شاباک را نمی‌دهد. دو نامزد دیگر معان رئیس کنونی شاباک و معاون رئیس شابق شاباک هستند. به گفته این روزنامه تعیین بن شبات به عنوان رئیس شاباک موجب سلطه کامل نتانیاهو بر این دستگاه می‌شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.