درخواست سازمان ملل برای تحقیق درباره درگیری‌های اخیر دارفور

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نوشته روزنامه عربی۲۱، مارتا هورتادو، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای ضمن تشویق مسؤولان سودانی به تعهد کامل نسبت به وظیفه خود در حفاظت از ساکنان به دور از هر گونه تبعیضی، تاکید کرد: تمامی قبایلی که عامل خشونت‌ها در دارفور هستند، باید خلع سلاح شوند و دولت نیز باید بتواند از نظام و حاکمیت قانون حفاظت کرده و اجازه ندهد غیرنظامیان مسلح خود اجرای قانون را در پیش بگیرند.

کمیته مرکزی پزشکان سودان روز جمعه اعلام کرد، با شکل‌گیری دوباره درگیری‌های قبایل در سوم آوریل جاری، قربانیان خشونت در شهر الجنینه به ۱۳۷ کشته و ۲۲۱ زخمی افزایش یافت.

این مسؤول سازمان ملل در ادامه ضمن ابراز نگرانی از کند بودن روند حسابرسی از خشونت‌ها با وجود درخواست‌های مکرر قربانیان و خانواده‌هایشان، آغاز تحقیقاتی مستقل، بی‌طرف، همه جانبه و بدون تاخیر و نیز تعیین تدابیری کارآمد و موثر برای حسابرسی جهت فراهم کردنن مسیر آشتی واقعی و صلح پایدار را خواستار شد.

همچنین هورتادو از تصمیم برای محاکمه ۳۳ تن از جنایتکاران متهم در درگیری‌های ابتدای سال جاری شهر الجنینه و نیز ایجاد کمیته‌ای برای تحقیقات درباره حادثه‌ای مشابه در اواخر سال ۲۰۱۹ استقبال کرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.