نگرانی جنگ طلبان آمریکا از گزینه بایدن برای مشاور امور روسیه

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیشتر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هر گونه امید برای “شروع مجدد” در روابط کشورش با روسیه که طی شش سال گذشته رو به وخامت بوده را رد کرد. با این حال او گفت آماده همکاری با مسکو بر سر برخی مسائل نظیر کنترل تسلیحات و مساله آب و هوا است.

بر اساس گزارش آکسیوس، روجانسکی در سال ۲۰۱۷ به انتقاد از “پارانویای سبک جنگ سردی آمریکا از لولوی روسیه” پرداخته و گفت که پوتین “یک مشکل بزرگ برای آمریکا است” در حالی که استدلال کرد که تشدید تنش با روسیه در بردارنده “ریسکهای غیرقابل قبول” است. روجانسکی در یک مقاله همچنین از سیاست آمریکا در اتکای افراطی به تحریمها علیه مسکو انتقاد کرده و گفت: روسیه قرار نیست کنار برود. همزیستی مسالمت آمیز همچنین امری ضروری از جانب آمریکا است.

روجانسکی در عین حال در استفاده از کلمات درباره دولت روسیه ملاحظه نکرده و دولت روسیه را “حکومت پوتین نامشروع” خوانده است. او در عین حال تاکید کرد، کارهای رئیس جمهور روسیه “مشکلی بزرگ” برای واشنگتن است. با این حال او از رویکرد مدیریت رقابت با کرملین بدون وارد شدن به درگیری دفاع کرد.

دیدگاه‌های او درباره روسیه ظاهرا منجر شده به اینکه انستیتوی کنان وابسته به مرکز ویلسون متهم شود به این که “ابزار مداخله سیاسی روسیه بدون آنکه خودش خبر داشته باشد” است. طبق گزارش آکسیوس، جنگ طلبها نگران هستند در صورتی که روجانسکی مشاور رئیس جمهور آمریکا درباره روسیه شود، ممکن است عزم بایدن برای رویارو شدن با مسکو مختل شود.

شورای امنیت ملی آمریکا درباره گزارش آکسیوس درباره انتصاب احتمالی روجانسکی اظهار نظر نکرد.

بایدن در ابتدای ریاست جمهوری‌اش اعلام کرد، برنامه‌ای برای “شروع مجدد” در روابط با مسکو مشابه با تلاشی انجام گرفته از سوی باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا را ندارد. با این حال رئیس جمهور آمریکا بر آمادگی‌اش برای همکاری با مسکو در قبال مجموعه منتخبی از مسائل نظیر کنترل تسلیحات یا تغییرات آب و هوایی تاکید کرد. مشخص نیست آیا بایدن، روجانسکی را عامل کمک به خود برای به ثمر نشاندن این برنامه از طریق تعیین مسیر در روابط با کرملین تلقی می‌کند یا خیر.

مسکو به نوبه خود گفته از اینکه دولت جو بایدن ظاهرا به دنبال پیگیری مسیر خصومت در روابطش با روسیه است مایوس شده است. کرملین اضافه کرد، آماده بازیابی روابط عادی با واشنگتن است اما این نیازمند اراده سیاسی از سوی کاخ سفید است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.