کدام کرونایی‌ها در بیمارستان صحرایی قزوین بستری می‌شوند؟

قدرت‌الله مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما با اشاره به برپایی بیمارستان صحرایی در قزوین گفت: تجهیزات بیمارستان صحرایی از گذشته توسط استانداری قزوین و اداره کل مدیریت بحران برای مواقع ضروری تهیه‌شده بود، آن زمان تصور نمی‌کردیم که یک بیماری با این ابعاد، استان را درگیر کند و تخت‌های بیمارستانی برای بیماران پاسخگو نباشد.

وی افزود: بیمارستان صحرایی به‌نوعی یک بیمارستان سیار است؛ پیش‌بینی‌شده بود که اگر در مناطق کوهستانی سیل و زلزله رخ هد ما تجهیزاتی داشته باشیم که در کمترین فرصت بیمارستان برپا و خدمات درمانی ارائه دهیم، اما شرایط به گونه دیگری پیش رفت و موج چهارم کرونا باعث شد که بیمارستان‌های ما کمبود تخت داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین اظهار کرد: طبق آخرین آمار ۶۴۲ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های قزوین بستری هستند، اساس کار مدیریت بحران پیشگیری و پیش‌بینی است با توجه به شرایط موجود به این جمع‌بندی رسیدیم که بیمارستان‌های صحرایی مدیریت بحران را برپا کنیم.

وی بیان کرد: هدف ما بستری بیماران در بیمارستان صحرایی نیست بلکه بیمارانی که در بیمارستان هستند و خدمات درمانی لازم را دریافت کردند می‌توانند به‌جای منزل دوره نقاهت خود را در بیمارستان صحرایی طی کنند؛ بیمارانی که نیاز به اکسیژن و وندیلاتور ندارند در بیمارستان صحرایی خدمات دریافت می‌کنند.

مهدیخانی یادآور شد: بیمارستان صحرایی در محوطه بیمارستان ارتش قزوین راه‌اندازی شده است تا در صورت نیاز از ظرفیت بیمارستان ارتش نیز استفاده کنیم، هم‌اکنون حدود ۳۰ تخت در بیمارستان جای گذاری شده و ۶۰ تخت دیگر نیز می‌توانیم به بیمارستان صحرایی اضافه کنیم.

وی تأکید کرد: از مردم می‌خواهیم که پروتکل بهداشتی را رعایت کنیم، فوتی‌های ما از ابتدای کرونا تا کنون دیروز ۲۷ فروردین در قزوین رکورد زد و شدت شیوع بیماری بالا است و به‌سرعت ریه را درگیر می‌کند، ما ۲ راه بیشتر نداریم یا درمان و دسترسی به واکسن را پیگیری کنیم که درحال انجام و زمان بر است و دومین راه مثل همیشه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است که باید در دستور کار قرار دهیم.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.