نشست امروز شورای امنیت پیرامون صحرای غربی/ جبهه پولیساریو مطالباتش را اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شورای امنیت امروز نشست ویژه‌ای درباره تحولات در پرونده صحرای غربی برگزار می‌کند.

البشیر ولد السید، وزیر مکلف در امور سیاسی ریاستی جبهه پولیساریو گفت، مردم صحرای غربی از شورای امنیت انتظار دارند به قطعنامه ۶۹۰ عمل کرده و هیئتی برای برگزاری همه پرسی جهت تعیین سرنوشت ملت صحرای غربی تعیین کند.

وی افزود، اقدامی که صحرای غربی انتظار دارد شورای امنیت انجام دهد تعیین زمان جدید و سازوکارهای برگزاری همه پرسی یا تسهیل به رسمیت شناختن صحرای غربی به عنوان عضوی با حقوق کامل از سوی سازمان ملل است.

ولد السید گفت، هدف از تعیین نماینده جدید سازمان ملل در صحرای غربی نباید صرفا پر کردن این پست یا راضی کردن اعضای شورای امنیت باشد مبنی بر اینکه گامی برداشته اند بلکه هدف باید انجام ماموریت برگزاری همه پرسی در تاریخی مشخص باشد. این چیزی است که جبهه پولیساریو از جلسه امروز شورای امنیت انتظار دارد و اینکه حفاظت از غیر نظامیان صحرای غربی در شهرهای “اشغالی” در ماموریت هیئت سازمان ملل در صحرای غربی گنجانده شود.

وی افزود، بدون این دو کار شورای امنیت در مسوولیت خود در حفاظت از صلح و ثبات در شمال آفریقا کوتاهی کرده و از شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا در انجام دستورکارها پیرامون برقراری صلح و حل درگیری های این قاره حمایت نکرده است.

پیش از این، معاون وزیر خارجه روسیه با سفیر مراکش در مسکو دیدار و پیرامون برخی مسائل بین المللی از جمله مسائل مندرج در دستورکار شورای امنیت و نیز پرونده صحرای غربی بحث و تبادل نظر کردند.

در این بیانیه آمده است که در دیدار دو طرف بر حل و فصل عادلانه و پایدار پرونده صحرای غربی تاکید شد و اینکه این پرونده تنها از طریق راه حل سیاسی براساس قطعنامه های شورای امنیت حل می شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در ماه دسامبر ۲۰۲۰ حاکمیت مراکش بر منطقه صحرای غربی را به رسمیت شناخت و وعده کرد، کنسولگری کشورش در شهر الداخله افتتاح شود. دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری جو بایدن هنوز درباره این مساله اعلام موضع نکرده است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.