ادعای سایت عبری درباره امتیازدهی حماس در پرونده تبادل اسیران با تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، سایت عبری زبان والا در گزارشی نوشت، برخی مسؤولان امنیتی رژیم صهیونیستی حدود دو هفته قبل برای رسیدن به یک قرارداد تبادل اسیران مذاکرات غیرمستقیمی با حماس از طریق میانجیگری مصر داشتند. به گفته آنها این رایزنی‌ها در مرزها انجام شدند و طی آنها جنبش حماس اعلام کرد که حاضر است در خصوص تعداد زندانی‌هایی که می‌خواهد در چارچوب قرارداد آزاد شوند، امتیازاتی بدهد.

طبق این گزارش، مذاکرات سه‌شنبه دو هفته قبل زمانی انجام شد که در گذرگاه ایرز (بیت حانون) مراسم معارفه ژنرال غسان علیان، هماهنگ‌کننده جدید در حال برگزاری بود.

این سایت افزود: افسران اطلاعاتی مصر در این گذرگاه با برخی مسؤولان امنیتی رژیم صهیونیستی دیدار کرده و سپس به نقطه دیگری در گذرگاه “خمسه خمسه” که در کنترل حماس است، رفتند تا پیام‌ها را انتقال دهند. این افسران مصری ساعت‌ها میان دو گذرگاه ایرز و خمسه خمسه جهت گفت‌وگو درباره مسایل مرتبط با روند سازش در رفت‌وآمد بودند.

مسؤولان رژیم صهیونیستی به سایت والا گفتند: حماس اگر می‌خواهد منطقه “ی” با پروژه‌های اقتصادی پیشرفت کند، باید در مورد مسایل مربوط به اسرا انعطاف نشان دهد اما نمایندگان حماس به پافشاری خود بر آزادی صدها فردی که “دست‌شان به خون آلوده است”، ادامه دادند و در پایان گفت‌وگوها نیز پیشرفت اندکی حاصل شد.

سایت عبری زبان والا افزود: جزئیات این رایزنی‌ها به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و مائیر بن شبات، رئیس شورای امنیت داخلی ارائه شدند. مسؤولان اسرائیلی شرح دادند که طرف اسرائیلی انتظارات بزرگی ندارد، با این حال در صورتی که انتخابات پارلمانی برگزار شود، ممکن است یحیی السنوار (رئیس حماس در غزه) تلاش کند در قرارداد تبادل به پیشرفتی دست یابد تا دوستی و همراهی رای‌دهندگان را به دست آورد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.