هدایتگری و روشنگری عالمانه رسالت امروز روحانیون است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حجت الاسلام علی دارابی معاون امور پارلمانی و استان های سازمان تبلیغات اسلامی در گردهمایی مسئولین مهدیه های شهرهای مازندران در شهر مقدس قم (جمکران)، با اشاره به جایگاه رفیع جمهوری اسلامی در منطقه و جهان، اظهار داشت: بعد از بعثت نبی مکرم اسلام (ص) و زندگی پربار اهل بیت (ع) و امروز در عصر امام خمینی (ره) روحانیون نقش هدایت گری و روشنگری و تبیین اسلام ناب و معارف اهل بیت را به عهده دارند و این رسالت سنگین باید با تلاش و همت مضاعف صورت گیرد .

وی در ادامه با اشاره به مجاهدت های حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان گلگون اسلامی برای رسیدن به اهداف متعالی و نورانی انقلاب اسلامی و در نتیجه پیروزی نهضت حضرت امام(ره)، افزود: قیام حضرت سیدالشهداء باعث شد که دین جان تازه ای بگیرد و حیات دین در قیام حضرت سیدالشهداء بیمه شد و درخت تنومند دین در این قیام آبیاری شد .

حجت الاسلام علی دارابی با اشاره به برخی ویژگی های قیام حضرت امام (ره) از زبان استاد و متفکر شهید مرتضی مطهری، تصریح کرد: امام خمینی (ره) با ایمان به خدا و اعتماد به امت غیور ایران اسلامی و با هدف متعالی برگرفته از مبانی اصول دین و قیام خونین حضرت سیدالشهداء (ع) جامعه اسلامی را تشکیل داد .

دارابی با تقدیر از مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در برگزاری برنامه های مبتکرانه و خلاق در استان و تاکید بر وحدت و انسجام بین نیروهای انقلابی در این برهه از عمر طولانی انقلاب اسلامی که چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی است، بیان داشت: ما در تحقق جامعه مهدوی مسئولیت سنگینی داریم و ایجاد شبهات و انحراف در جامعه مهدوی امروز با برنامه ریزی دشمنان شدت گرفته است و باید برای رفع این شبهات و انحرافات برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.

معاون پارلمان و امور مجلس و استان های سازمان تبلیغات اسلامی گفت : جامعه مهدوی از انفعال و خمودگی و روز مرگی دور است و باید در جامعه مهدوی پویا و باانگیزه وارد شد.

دارابی ضمن تاکید بر ضرورت هوشیاری جامعه فرهنگی و اقشار تاثیرگذار در برابر انحرافات و شبهات در حوزه مهدوی، گفت: مدیران صحنه عملیات فرهنگی باید با اقدامات جهادی به تبیین و روشنگری در جوامع اسلامی اقدام و برای تحقق حیات طیبه در جامعه اسلامی تلاش کنند. دشمنان شناسی امروز باید مورد توجه همه فعالان فرهنگی و دینی باشد و باید از ظرفیت های مهدیه ها برای تحقق جامعه مهدوی و همچنین از مشارکت های مردمی برای ترویج معارف اهل بیت (ع) استفاده کرد .

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.