نظر ۳۰ درصد جوانان آمریکایی درباره ترامپ: “بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا”

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از بیزنس اینسایدر، فقط حدود یک‌چهارم جوانان-۲۶ درصد- رئیس‌جمهور سابق آمریکا را مثبت ارزیابی کردند، در حالی که ۵۶ درصد گفتند تاریخ وی را با عناوین “بد”، “افتضاح” یا “بدترین رئیس‌جمهور آمریکا”، بازمی‌شناسد. ۱۱ درصد نیز گفتند تاریخ ترامپ را به عنوان یک رئیس‌جمهور “متوسط” ارزیابی می‌کند.

حتی جمهوری‌خواهان جوان نیز در این موضوع که آیا ترامپ باید در پیشبرد سیاست نقش محوری ایفا کند یا خیر، دچار اختلاف هستند. فقط ۵۶ درصد آن‌ها گفتند که می‌خواهند ترامپ “در آینده سیاست جمهوری‌خواه نقش کلیدی ایفا کند. زمانی که از آن‌ها خواسته شد بین حزب جمهوری‌خواه و ترامپ یکی را انتخاب کنند، ۴۲ درصد جمهوری‌خواهان جوان گفتند آن‌ها حامی حزب جمهوری‌خواه هستند و حزب را به رئیس‌جمهور سابق ترجیح می‌دهند. حدود یک‌چهارم گفتند در درجه اول طرفدار ترامپ هستند و یک‌چهارم دیگر گفتند هم حامی حزب جمهوری‌خواه هستند و هم طرفدار ترامپ.

اکثریت این محافظه‌کاران جوان، ادعاهای کذب ترامپ و متحدانش در مورد مشروعیت انتخابات ۲۰۲۰ را پذیرفته و بر آن صحه می‌گذارند.

دو سوم جوانان باور دارند جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ برنده شده، اما فقط یک‌چهارم جمهوری‌خواهان جوان معتقدند انتخاب بایدن مشروعیت داشته است. ۲۰ درصد جمهوری‌خواهان معتقد هستند ترامپ در انتخاب مجدد مقابل بایدن پیروز شده و این رقم در میان جمهوری‌خواهان جوانی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند، به ۳۵ درصد می‌رسد.

در عین حال، بایدن مورد حمایت تاریخی آمریکایی‌های جوان قرار گرفته است. جوانان آمریکایی طی دوره ۲۰ ساله فعالیت نظرسنجی هاروارد، بالاترین نرخ تأیید در میان رئیس‌جمهوران دوره اول آمریکا را به معاون ۷۸ ساله باراک اوباما داده‌اند.

مؤسسه سیاست هاروارد طی روزهای ۹ تا ۲۲ مارس ۲۰۲۱ (۱۹ اسفند تا ۲ فروردین)، از ۲ هزار و ۵۱۳ شهروند آمریکایی بین ۱۸ تا ۲۹ سال نظرسنجی کرد. حاشیه خطای این نظرسنجی ۲.۶ درصد بود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.