پارلمان نیجریه خواستار اعلام وضعیت فوق‌العاده شد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری رویترز، این قطعنامه‌ها در حالی تصویب شدند که موجی از خشونت و بی‌قانونی سراسر نیجریه را که بزرگ‌ترین اقتصاد آفریقا محسوب می‌شود، درنوردیده است. نیروهای امنیتی از جمله ارتش که در اکثر ایالت‌های نیجریه مستقر شده‌اند، توانایی اندکی از خود برای مهار کردن این موج نشان داده‌اند.

در یکی از این قطعنامه‌ها که توسط پارلمان نیجریه به تصویب رسیده، آمده است: محمدو بوهاری، رئیس جمهوری نیجریه باید فورا یک وضعیت فوق‌العاده درخصوص این بحران امنیتی اعلام کند تا تمامی اقدامات برای تضمین برقراری مجدد صلح در این کشور سریعا پیگیری شوند.

در شمال غرب نیجریه، شبه‌نظامیان از دسامبر سال گذشته همزمان با غارت جوامع ساکن در این منطقه، بیش از ۷۰۰ کودک محصل را نیز ربودند.

در شمال شرق نیجریه، نیروهای مسلح همچنان درگیر یک جنگ ۱۲ ساله با بوکوحرام و شاخه داعش در غرب آفریقا هستند. روز یکشنبه بیش از ۳۰ سرباز در حمله‌ای کشته شدند.

“سمارت آدیمی”، یکی از سناتورهای نیجریه از حزب حاکم بوهاری گفت: کشور در آتش است. رئیس جمهور باید به پا خیزد و افرادی را برای نجات کشور روی کار آورد، در غیر این صورت همه ما از بین خواهیم رفت. ما دیگر نمی‌توانیم سکوت کنیم.

مجلس سنای نیجریه خواستار سربازگیری گسترده برای ارتش و پلیس و خرید تجهیزات جدید برای نیروهای امنیتی شده است.

سنای نیجریه همچنین از رئیس این مجلس خواست تا با بوهاری دیدار و درباره این بحران امنیتی مذاکره کند. این نهاد همچنین از فرمانده ارتش و دیگر فرماندهان و روسای اطلاعاتی نیجریه دعوت کرد تا درباره این موضوع صحبت کنند.

این در حالی است که ارتش و دفتر ریاست جمهوری نیجریه هنوز در این باره هیچ اظهارنظری نکرده‌اند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.