جنبش جهاد اسلامی در نشست گروه‌های فلسطینی شرکت نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، خضر عدنان، از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن اعلام مخالفت این جنبش با شرکت در نشست روز پنج‌شنبه گروه‌های فلسطینی در رام‌الله تاکید کرد: این موضعگیری با مواضع جنبش جهاد اسلامی در امتناع از شرکت در انتخابات مطابقت دارد.

عزام الاحمد، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اظهار کرد: جنبش‌های آزادسازی ملی هیچ انتخاباتی را تحت اشغالگری برگزار نمی‌کنند.

الاحمد در ادامه هشدار داد: تکرار انتخابات به معنای به رسمیت شناختن “مشروعیت” اشغالگری و نهادینه کردن آن است.

در مقابل حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس با انتقاد از سخنان الاحمد، آن را “گمراهی آشکار، تحریفی مردود و نقض تمامی توافق‌های ملی به دست آمده میان تمامی گروه‌های ملی در نشست‌های مختلف آشتی” خواند.

قاسم افزود: هیچ طرف و یا شخصیتی نمی‌تواند حق ملت فلسطین در انتخاب نمایندگانشان از طریق صندوق‌های رای‌گیری و ارائه تصویری متمدنانه از خود به جهان را که شایسته آنها است، بگیرد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشتر مخالفت خود را با برگزاری انتخابات سراسری بدون حضور ساکنان قدس اشغالی اعلام کرد و ورود جامعه جهانی به این موضوع و اعمال فشار بر تل‌آویو را خواستار شد.

پیشتر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس نیز با تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات در قدس همانند غزه و کرانه باختری، خواستار این شد که انتخابات در قدس نبردی ملی و درگیری سیاسی با دشمن باشد.

سران رژیم صهیونیستی پیشتر از تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند آرامش امنیتی در قدس اشغالی برقرار شود اما تشکیلات این مساله را نپذیرفت و بر خواست خود برای برگزاری انتخابات در قدس اشغالی تاکید و اعلام کرد: آسیب زدن به هویت عربی شهر قدس قابل قبول نیست.

محمود عباس ۱۵ ژانویه گذشته به کمیته عالی انتخابات و تمامی دستگاه‌های کشور دستور داد کمپین انتخابات را در تمامی استان‌ها کلید بزنند، همچنین او دستور برگزاری انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ مه آتی را صادر کرد.

سربازان رژیم صهیونیستی کمی پیش از انتخابات اقدامات تحریک‌آمیزی را برای مانع‌تراشی در انتخابات در پیش گرفتند از جمله اینکه تعدادی از کاندیداهای انتخابات پارلمانی فلسطین در قدس اشغالی را بازداشت کرده و مانع از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی کاندیداهای گروه‌های فلسطینی شدند که قرار بود در آن موضعگیری‌های خود نسبت به برگزاری انتخابات در قدس اشغالی و سازوکارهای شرکت ساکنان این شهر در انتخابات را بیان کنند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.