“خشونت” صدرنشین آسیب‌های اجتماعی در آذربایجان شرقی

بدر شکوهی در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما در تشریح وضعیت آذربایجان شرقی در خصوص موضوع خشونت اظهار کرد: در تبصره‌های ذیل ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است تا با بهره گیری از کلیه‌ی ظرفیت‌ دستگاه‌ها سمت و سویی تعریف کند که تا پایان برنامه پنج ساله ششم میزان درصد آسیب‌های اجتماعی را ۲۰ الی ۲۵ درصد کاهش دهد و ما نیز با تأسی از این ماده، سندی را در خصوص بحث مواجهه با خشونت در استان پیش‌بینی کردیم.

وی تاکید کرد: دستگاه‌ها موظف هستند تا برای عملیاتی کردن این موضوع، یکسری فرایندهایی را طی کنند و دورنمای موضوع نشان می‌دهد که اقدامات درستی در این راستا انجام شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در رابطه با بحث خودکشی و خشونت با حضور دانشگاه‌ علوم پزشکی تبریز، اداره کل بهزیستی و با استفاده از ظرفیت مردمی در جهت کاهش این آسیب‌ها اقداماتی انجام شد که نشان می‌دهد برای پاسخ گویی و مواجهه منطقی با دو موضوع خودکشی و خشونت گام‌های موثری برداشته‌ایم و مسیر طی شده و مجموعه اقدامات نتیجه بخش بوده است.

وی در رابطه با موضوع طلاق نیز افزود: در بحث طلاق وضعیت مان چندان خوب نیست و حتما لازم است تا تمامی دستگاه‌های متولی این بخش با عزم بیشتر و نقشه‌ی راه عملیاتی تر تلاش کنند؛‌ چرا که مقوله‌ی طلاق می‌تواند مسائل دیگری را ایجاد کند.

شکوهی در پایان گفت: موضوع اعتیاد برخلاف سطح کشور که به عنوان اولویت اول مسائل اجتماعی مطرح است، در استان ما این طور نیست و ما به دلایل مختلف به خصوص اقدامات دستگاه‌های ذی صلاح و فرهنگ عمیق مردم، چندان درگیر این مسئله نیستیم و اعتیاد اولویت اول ما در حوزه مسائل اجتماعی نیست، بطوری که رتبه‌ی ما در حوزه‌ی اعتیاد در سطح کشور ۲۸ به بعد است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.