تأکید شیخ عیسی قاسم بر لزوم اصلاحات ریشه‌ای در بحرین

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از المنار، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر جنبش اسلامی ملت بحرین در بیانیه‌ای بر لزوم انجام اصلاحات ریشه‌ای در بحرین تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: شبکه‌ای از بحران‌های شدید و وضعیت سردرگم کننده در بحرین وجود دارد که تهدیدی برای موجودیت آن است که ناشی از سیاست رسمی در کشور است. این سیاست می‌تواند این بحران‌ها را حفظ کند، آنها را افزایش دهد و آنها را با ادامه راهی که در برخورد با مردم انتخاب کرده بدون تمایل به اصلاح یا تغییر، پیچیده کند.  نتیجه اینگونه می‌شود که کشور به زودی خود را در منطقه و جهان بیگانه می‌یابد.

وی تصریح کرد: این سیاست می‌تواند تعدادی از زندانیان را آزاد کند و رهبران و نمادهای مقاومت را در زندان‌های خود حفظ کند و اصلاح جزئی در وضعیت حقوق بشر و اوضاع سیاسی” ایجاد کند. نتیجه این اقدامات تفاوت چندانی با نسخه قبلی خود ندارد و به راه حلی برای مسئله داخلی و اصلاح نمی‌انجامد.

رهبر شیعیان بحرین ادامه داد: اما اگر سیاست (رژیم) می‌خواهد که مشکل را حل و فصل کند و از اقدامات منفی گذشته دور شود باید اصلاحات ریشه‌ای صورت بگیرد که از طریق قانون اساسی، خواست مردم و نهادهای قانون اساسی کاملاً تثبیت شود. این نحوه اصلاحات هدف اصلی تمام جنبش ها، انتفاضه، تحصن و تظاهرات ها است که هیچ اصلاحاتی از آن بی نیاز نیست و هدف آن تحقق راحتی و رفاه، قدرت، عزت، امنیت و عدالت برای همه است.

رهبر شیعیان بحرین افزود: بقای هر زندانی عقیدتی که حبس وی برای دفاع از آزادی، حقوق، عزت و نقش سیاسی سلب شده مردم بوده است، کاملاً مخالف اصلاحات و همچنین اجرایی کردن آن است. بنابراین، اگر این افراد در زندان باشند، هیچ اصلاحی معتبر نیست.

وی ادامه داد: ملت ما مردمی مقاوم در مسیر دستیابی به حقوق خود هستند و در این راه بسیار فداکاری کرده‌اند و در راه آزادی و احیای حقوق خود ثابت قدم باقی خواهند ماند.

شیخ عیسی قاسم همچنین تأکید کرد: درست نیست که این مردم برای دستیابی به حق و حقوقشان التماس کنند؛ مردم کاملاً می‌دانند که دارای حقوقی هستند، از حدود حقوق خود اطلاع دارند و به این حقوق پایبند هستند و کاملا آماده ورود به گفتگوی مثمر ثمر هستند.

وی همچنین گفت: اپوزیسیون بارها خواستار گفت‌وگوی جدی شده‌اند اما طرف رسمی (رژیم آل خلیفه) به آن توجهی نداشته است و این درخواست گفت‌وگو همچنان بر قوت خود باقی است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.