رهبر جبهه پولیساریو در اسپانیا دادگاهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در همین راستا، دستگاه قضایی اسپانیا رسماً دستور داد جلسه‌ای برای استماع اظهارات “ابراهیم غالی”، رهبر جبهه پولیساریو برگزار شود.

قاضی تحقیقات این پرونده در مادرید چهارشنبه را به عنوان موعد استماع اظهارات غالی در اتهامات مطرح شده علیه او توسط “الفاضل بریکه”، یکی از عناصر جبهه پولیساریو تعیین کرده است.

الفاضل بریکه ابراهیم غالی را به ارتکاب ربودن خودسرانه، بازداشت و شکنجه متهم کرده است.

۲۰ آوریل سال جاری میلادی، وزارت خارجه اسپانیا و جمهوری دموکراتیک عربی صحرا، دولت خودخوانده تحت رهبری غالی اعلام کردند که رهبر ۷۳ ساله جدایی طلبان در یک بیمارستان در اسپانیا تحت درمان کروناست. رسانه آفریقایی Efe به این گمانه زنی پرداخت، غالی که پیشتر از سوی مادرید بابت جرایم مربوط به نسل کشی و تروریسم مورد بازجویی قرار گرفته، با هویتی جعلی در بیمارستان اسپانیایی بستری شده بود.

وزیر خارجه مراکش نیز یکشنبه از اینکه اسپانیا اجازه ورود رهبر جبهه پولیساریو به خاک این کشور را داده ابراز ناخرسندی کرد و خواهان پاسخ قانع‌کننده‌ای در این باره شد.

مراکش و جبهه پولیساریو از سال‌ها پیش بر سر صحرای غربی با هم درگیر هستند. در حالی که جبهه پولیساریو خواهان برگزاری همه‌پرسی پیرامون تعیین سرنوشت وضعیت صحرا است اما مراکش پیشنهاد دارد که حکومت خودمختاری به این منطقه در سایه حاکمیت مراکش داده شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.