کلمبیا، گروه‌های مسلح را مسئول اعتراضات خشن دانست

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیگو مولانو، وزیر دفاع کلمبیا طی سخنرانی ارسال شده به صفحه فیس بوک پلیس ملی ضمن ابراز همدردی با مرگ یک افسر در جریان ناآرامی ها ، گفت: “در جریان تظاهرات ، ۵۴۰ افسر پلیس ملی و ۳۰۶ غیرنظامی زخمی شدند.”

دفتر دادستانی گفته است ، اعتراضات سراسری علیه اصلاح مالیات در کلمبیا منجر به کشته شدن ۱۷ نفر از جمله یک افسر پلیس شده است.

یک گروه حقوق بشری نیز گزارش کرد که بیش از ۲۰ تن کشته شدند.

اعتراضات در کلمبیا در روزهای اخیر با هدف خروج از اصلاحات مالیاتی پیشنهاد شده از سوی دولت ایوان دوکو، رئیس جمهوری کلمبیا برگزار شد؛ دوکو روز یکشنبه گفت که پارلمان این کشور پیشنهاد را پس گرفته است.

اعتراضات روز دوشنبه در بوگوتا، پایتخت و سایر شهرهای کلمبیا از سرگرفته شد و راه‌های اصلی در برخی از مناطق کشور از سوی معترضان مسدود شد.

مولانو، وزیر دفاع کلمبیا در یک نشست خبری با اعلام اینکه آنهایی که دست به خشونت زدند، آنهایی نبودند که اعتراضات را به صورت صلح آمیز برگزار کردند، گفت: کلمبیا با تهدیدهای خاصی از سوی سازمان‌های جنایتکاری روبروست که در این اقدامات خشونت آمیز دست داشتند.

وی برای تایید این مساله داده‌های سازمان اطلاعات کلمبیا را نقل کرد اما جزئیات را ذکر نکرد.

وی افزود، گروه‌های خشن از سوی چریک‌های چپ گرای ارتش آزادی بخش ملی ELN و چریک‌های سابق فارک تامین شده و سازمان یافته هستند. ما بابت آنهایی که جانشان را در جریان این اقدامات خشن از دست دادند،‌ متاسفیم.

به گفته وزارت دفاع ، ۴۳۱ نفر در طی تظاهراتی که از چهارشنبه گذشته در کلمبیا ادامه داشته است بازداشت شدند ، مردم با اعتراض به اصطلاح قانون همبستگی پایدار ، لایحه اصلاح مالیات که در آوریل ارائه شد. اتحادیه های کارگری هشدار دادند که در صورتحسابهای پیشنهادی حداقل ۱.۵ میلیون کارگر مجبور به پرداخت مالیات جدید هستند.

یک اتحادیه بزرگ در کلمبیا نیز در پیامی توئیتری نوشت، روز چهارشنبه و در اعتراض به اصلاحات بخش سلامت دست به اعتصاب سراسری می‌زند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.