قرارداد مصر با فرانسه برای خرید ۳۰ جنگنده رافال/ پاریس: این قرارداد ۷۰۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، وزارت دفاع مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش مصر با شرکت داسو اویاسیون فرانسه قراردادی را برای خرید ۳۰ جنگنده رافال امضا کرد که هزینه آن از طریق یک وام که مدت بازپرداختش حدود ۱۰ سال خواهد بود، پرداخت می‌شود.

سایت فرانسوی Disclose فاش کرد، ارزش این قرارداد به حدود ۳.۹ ملیارد یورو (۴.۵۱ میلیارد دلار) می‌رسد. این قرارداد بین نیروهای مسلح مصر و شرکت “داسو اویاسیون” فرانسه منعقد شده است.

شرکت هواپیمایی داسو انعقاد این قرارداد را تأیید کرد.

در این بیانیه آمده است: این جنگنده‌ها از توانایی‌های بالایی برخوردارند که از جمله آن توانایی انجام مأموریت‌هایی در مسافت طولانی و داشتن سامانه تسلیحاتی پیشرفته و توانایی بالا در رزمایش است.

مصر سال ۲۰۱۵ نیز قراردادی را برای خرید ۲۴ جنگنده رافال با فرانسه امضا کرد.

در این راستا فلورنس پارلی، وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد، معامله فروش ۳۰ جنگنده رافال به مصر به حفظ ۷۰۰۰ فرصت شغلی در فرانسه در طول سه سال کمک می‌کند.

همچنین وزارت ارتش فرانسه اعلام کرد که قرارداد خرید ۳۰ فروند جنگنده رافال توسط مصر موجب تقویت شراکت راهبردی مصر و فرانسه و ایجاد ۷ هزار فرصت شغلی در فرانسه به مدت ۳ سال می‌شود.

در بیانیه رسمی این وزارتخانه آمده که این قرارداد ویژگی راهبردی روابط دو کشور و اهداف مشترک آنها در مبارزه با تروریسم و کمک به ثبات منطقه را نشان می‌دهد.

این وزارتخانه همچنین تأکید کرده که صادرات تجهیزات نظامی «بخشی از سیاست دفاعی و امنیتی فرانسه و  موجب تقویت تأثیر و نفوذ جهانی فرانسه می‌شود».

همچنین روزنامه قطری العربی الجدید در این باره نوشت: فرانسه تمایل دارد همچنان به عنوان اولین وارد کننده سلاح به مصر در پنج سال آینده باقی بماند. همانطور که در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ بوده است. اما اکنون فرانسه نگران هزینه‌های هنگفت نظامی مصر در دو سال اخیر و خرید سلاح‌هایی مشابه سلاح‌های فرانسه به خصوص قطعات دریایی و غیره از ایتالیا و آلمان است.

براساس اسناد دولتی که به دست این روزنامه رسیده است: مصر حدود ۴۰ درصد از سلاح‌های خود را در پنج سال اخیر از فرانسه و بعد از آن از آمریکا و روسیه وارد کرده است.

در حالی‌که قرار است بعد از عقد قرارداد تاریخی مصر به ارزش ۱۰ میلیارد یورو با ایتالیا، این کشور در رتبه سوم به جای روسیه قرار بگیرد؛ مساله‌ای که باعث نگرانی فرانسوی‌هایی شده که تمایل دارند همچنان بیشترین سهم را در این میدان داشته باشند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.