نخست وزیر سودان: مساله سد النهضه سرنوشت ساز است/تصمیم‌ نهایی درباره سازش با اسرائیل با مردم است

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان آمریکا گفت: ما میانجی‌گری اتحادیه آفریقا در پرونده سد النهضه را ارج می‌نهیم اما خواهان پیوستن ناظران دیگری به عنوان میانجی‌گر هستیم. سد النهضه می‌تواند هم برای اتیوپی و هم برای سودان و مصر مفید باشد اما باید به توافقی الزام آور در مورد آبگیری و راه اندازی آن دست یافت.

نخست وزیر سودان تاکید کرد : بدون توافقی الزام آور درمورد آبگیری و راه اندازی سد النهضه، ما دست به دامن اتیوپی در سهم‌آبه خود خواهیم بود.

حمدوک گفت که صحبت عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر درمورد سد النهضه و اینکه احتمال دارد این سد باعث بحران بزرگی در منطقه شود، با هدف جلب توجه جهانیان نسبت به حساسیت و سرنوشت ساز بودن این مساله برای مصر و سودان بود.

نخست وزیر سودان همچنین تاکید کرد که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی یک رخداد مشخص در زمانی معین نیست، اما روندی فراگیر و کامل است. تصمیم نهائی درخصوص این روند نیز به مردم سودان برمی‌گردد تا آن را از طریق نهادهای منتخب خود مشخص کنند.

حمدوک خاطرنشان کرد: بعد از براندازی نظام عمر البشیر؛ سودان شروع به در پیش گرفتن سیاست تعمیم و گسترش صلح در داخل کشور و تاکید بر مناسبات صلح و همکاری میان سودان و همسایگانش و تمامی دولت های جهان کرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.