مکزیک خواستار توقف حمایت‌های آمریکا از یک گروه منتقد دولت شد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری رویترز، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک در کنفرانسی خبری گفت: این اعتراض رسمی به خاطر حمایت مالی از گروه “مکزیکی‌ها علیه فساد و معافیت از مجازات” که درباره فساد سیاسی تحقیق می‌کند، ارسال شد.

رئیس جمهور مکزیک تاکید دارد که این گروه به دنبال متزلزل کردن دولتش است.

لوپز اوبرادور ضمن توصیف این کمک مالی به عنوان توهین و بی حرمتی به حق حاکمیت مکزیک، گفت: این دخالت و مداخله است و از کودتاگران حمایت می‌کند.

این کمک مالی شامل پولی از جانب “آژانس آمریکا برای توسعه بین‌المللی” موسوم به (USAID) می‌باشد.

رئیس جمهور مکزیک افزود: به همین خاطر است که ما از دولت آمریکا می‌خواهیم این موضوع را برای ما شفاف‌سازی کند. یک دولت خارجی نمی‌تواند برای گروه‌های سیاسی کمک مالی فراهم کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند دولت واشنگتن درصدد برکناری وی از قدرت است یا خیر، گفت: فکر نمی‌کنم که این موضوع بحث ما باشد.

لوپز اوبرادور که به روابط خوبش با دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا افتخار می‌کند، این اظهارات را پس از رایزنی تلفنی‌اش با کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا مطرح کرد.

گروه “مکزیکی‌ها علیه فساد و معافیت از مجازات” گروه “USAID” را جزو حامیان مالی‌اش که ادعا می‌کند تعدادشان بیش از هزار اهداکننده است، نام می‌برد.  

دولت‌های سراسر جهان از هند گرفته تا کوبا از تامین مالی سازمان‌هایی که احساس می‌کنند از بنیادهای بین‌المللی یا دولت آمریکا انگیزه سیاسی می‌گیرند، انتقاد کرده‌اند.

وزارت امور خارجه مکزیک در این یادداشت دیپلماتیک یک صفحه‌ای تاکید کرد، این نهاد از اقدامات مهم و ضروری سازمان‌های جامعه مدنی و مبارزه با فساد حمایت می‌کند اما گروه “مکزیکی‌ها علیه فساد و معافیت از مجازات” یک بازیگر سیاسی است.

این وزارت‌خانه از آمریکا خواست تا توقف این حمایت مالی را درنظر بگیرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.