درخواست تونس از شورای امنیت برای تشکیل جلسه درباره قدس

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه تونس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، این درخواست با هماهنگی طرف فلسطینی و با حمایت چین، نروژ، ایرلند، ویتنام، سنت وینسنت و گرنادین‌ها، نیجر و رئیس کنونی شورای امنیت انجام شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است، در این نشست به بررسی نقض‌های رژیم صهیونیستی در شهر قدس و مسجدالاقصی، تجاوزات صهیونیست‌ها به فلسطینیان و اصرار آنها به سیاست توسعه طرح‌های شهرک‌سازی، تخریب منازل و بیرون راندن خانواده‌های فلسطینی، الحاق اراضی و از بین بردن هویت تاریخی و فرهنگی شهر قدس پرداخته خواهد شد.

وزارت خارجه تونس در بیانیه خود تأکید کرد، این اقدام مطابق با موضع ثابت تونس در حمایت از ملت فلسطین در مبارزه خود با رژیم اشغالگر به خاطر بازپس‌گیری حقوق مشروع خود و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، این مسأله، بر پایبندی تونس به تداوم دفاع از مسأله عادلانه فلسطین در محافل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی و در رأس آن شورای امنیت جهت مقابله با اقدامات مقامات رژیم صهیونیستی که نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی و از بین بردن تلاش‌ها با هدف تحقق صلح عادلانه و فراگیر در منطقه به شمار می‌آید، تاکید دارد.

در این بیانیه همچنین آمده است، این ابتکارعمل در چارچوب تمایل تونس به تجدید فراخوان‌های مکرر خود به جامعه جهانی برای برعهده گرفتن مسئولیت‌های خود در قبال ظلم‌های پیاپی رژیم اشغالگر و توقف تجاوز به اراضی اشغالی است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.