راهپیمایی در کرانه باختری برای حمایت از قدس/فراخوان گروه‌های ملی و اسلامی برای راهپیمایی امروز

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، هزاران فلسطینی در حمایت از قدس اشغالی و اعلام مخالفت با اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی در راهپیمایی‌هایی در کرانه باختری اشغالی شرکت کردند.

در راهپیمایی که در رام‌الله در مرکز کرانه باختری بر پا شد، فلسطینی‌ها همراه با نمایندگان احزاب و گروه‌های مختلف فلسطین در خیابان‌ها حضور یافته و توقف اقدامات رژیم اشغالگر در قدس را خواستار شدند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی از تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند به عنوان پاسخی به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی در قدس، تمامی روابط خود با این رژیم اشغالگر از جمله هماهنگی‌های امنیتی را لغو کند.

جمال الطویل، از رهبران حماس در سخنرانی در این راهپیمایی اظهار کرد: قدس مردم فلسطین را به حرکت درآورده و گروه‌های فلسطینی را متحد کرد و اکنون نیز مقابله با اشغالگران را هدایت می‌کند.

الطویل تاکید کرد: مقاومت پاسخ عادی به جنایات اشغالگران و سیاست‌های یهودی‌سازی آنها است.

با رسیدن این راهپیمایی به ایست البیره شمالی درگیری‌های پراکنده‌ای با ارتش رژیم صهیونیستی شکل گرفت که تلفاتی نداشت.

در جنین واقع در شمال کرانه باختری نیز تحصنی اعتراضی در مخالفت با اقدامات اسرائیل در محله شیخ جراح و یورش به مسجد الاقصی برپا شد.

تجمع‌کنندگان علاوه بر پرچم‌های فلسطین، با در دست داشتن پلاکاردهایی حمایت کشورهای عربی و اسلامی از قدس را خواستار شدند.

همچنین گروه‌های ملی و اسلامی کرانه باختری فراخوان دادند امروز (دوشنبه) راهپیمایی در حمایت از ساکنان قدس برپا شوند که از مراکز شهرها آغاز شده و به سمت ایست‌های اسرائیلی ادامه یابند.

این گروه‌ها در بیانیه خود بر لزوم همبستگی تلاش‌ها برای ایجاد تمامی سازوکارهای لازم برای تقویت مقاومت ساکنان قدس و مقابله آنها با اشغالگران تاکید کردند.

طبق گزارش جمعیت هلال احمر فلسطین، یورش‌های رژیم صهیونیستی به نمازگزاران مسجد الاقصی و قدس از روز جمعه تاکنون بیش از ۵۶۰ زخمی بر جای گذاشته است و علاوه بر این ده‌ها تن بازداشت شده‌اند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.