اوجاقی: از حضور شهربانو در مسابقات آزاد بی‌خبر بودیم/ مشکلی برای سیفی پیش نمی‌آید

حسین اوجاقی در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما، درباره مصدومیت شهربانو منصوریان که بخاطر حضورش در تمرینات مسابقات آزاد پیش آمده است، توضیح داد: در حقیقت ما اصلا خبر نداریم که این مسابقات چه رقابت‌هایی بوده است چون با هماهنگی فدراسیون در آن شرکت نکرده‌اند. ایشان در اتاق عمل بودند که بنده به خواهرشان الهه زنگ زدم که توضیحاتی دادند. چیزی که او توضیح دادند تفکر خودشان بود و دکتر لشگری چیز دیگری گفتند.

نایب رئیس فداسیون ووشو ادامه داد: خانم الهه منصوریان گفتند که به دلیل وزن کم‌ کردن این مشکل برای شهربانو پیش آمده است، اما دکتر لشگری در مصاحبه‌ای که داشتند این موضوع را نگفته‌اند. طبق گفته دکتر لشگری دلیل جراحی چسبندگی روده بوده و گویا خانم شهربانو قبلا یکبار جراحی داشته‌اند که عوارض آن خودنمایی کرده است. بنده هم معتقدم برای این‌ مسابقات که از نظر من مسابقات متفرقه‌ و برای تیم‌ ملی نیست، ورزشکار باید جوری کار کند که خودش را خیلی اذیت نکند. بهتر است ورزشکار در وزن خودش برای مسابقات متفرقه آماده شود.

او تاکید کرد: می‌دانم که هدف این‌ دو خواهر کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ است چون تا الان نقره را گرفته‌اند و برای بازی‌های پیش‌ رو طلا می‌خواهند. باید خودشان را آماده کنند نه اینکه به خودشان لطمه بزنند.

اوجاقی در پاسخ به این سوال که برنامه فدراسیون ووشو برای جلوگیری از شرکت کردن ورزشکاران ملی‌پوشش در چنین مسابقاتی چیست؟ اظهار کرد: الان در بخش بانوان دو نفر هستند که خارج از کشور هستند، مثل الهه که در باشگاه‌های ساندای چین‌ تمرین‌ می‌کنند. واقعا در بخش بانوان این دغدغه نیست. در بخش مردان هم مسابقات W‌WF را طراحی کردیم تا جلوی این‌ موضوع تا حد زیادی گرفته شود و انگیزه ورزشکاران نیز بالا برود. سعی‌داریم با هزینه‌هایی که می‌شود و با جوایزی که می‌دهیم به یک شرایط مناسب برای ساندای کشور برسیم. در قدم اول این کار برای بخش آقایان بود و در قدم‌های بعدی نیز برای ساندای زنان و تالو این‌ کار را می‌کنیم.

مدیر فنی تیم‌های ملی ووشو گفت: نمی‌شد در بخش ساندا مسابقات مجازی برگزار کرد، اما سعی می‌کنیم‌ ورزشکاران‌ و خود این رشته در شرایط خوبی قرار بگیرند. واقعا از این‌ مشکلی هم‌ که برای خانم منصوریان پیش آمد واقعا ناراحت هستم، امیدوارم سریعا به شرایط ایده‌آل برگردند.

او در پاسخ به این سوال که آیا حضور محمدسیفی در مسابقات حرفه‌ای مانع حضورش در تیم ملی نمی‌شود؟ توضیح داد: ما با آقای سیفی صحبت کرده‌ایم‌. ایشان گفته‌اند که از تیم‌ ملی خداحافظی نکرده‌ و در مسابقات تیم ملی و رویدادهای رسمی با قدرت شرکت‌ می‌کنم. هدف محسن چهارمین طلای بازی‌های آسیایی است و با شرکت در این‌ مسابقات برای‌ او مشکلی پیش نمی‌آید. به دلیل تعطیلی رقابت‌های قهرمانی آسیا ورزشکاران یک فرصت دارند که‌ خودشان را آماه کنند و ووشوکاران برای همین در این‌ مسابقات شرکت می‌کنند.

اوجاقی در پایان راجع به حضورش در انتخابات کمیته ورزشکاران فدراسیون جهانی ووشو نیز گفت: این جلسه چند روز پیش با حضو یک نماینده از هر قاره برگزار شد که بنده نماینده قاره آسیا در آن جلسه بودم. دو نفر کاندیدای ریاست این کمیته بودند که در پایان خانم داریا از روسیه به عنوان رئیس انتخاب شدند. او نماینده قاره اروپا بود. در این جلسه پیشنهاداتی هم برای ورود ووشو به المپیک داده شد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.