گردان‌های القسام شهادت فرمانده تیپ غزه را اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، گردان‌های عزالدین قسام در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: باسم عیسی و تعدادی از هم‌رزمانش در جریان حملات هوایی به مواضع مقاومت و مقرهای آنها به شهادت رسیدند.

در این راستا ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، عملیات “پیچیده و منحصر بفردی” را در غزه با هدف ترور شش تن از فرماندهان ارشد “گردان‌های القسام”‌ و نزدیکان محمد ضیف، فرمانده القسام طی صبح امروز انجام داد.

در این بیانیه آمده است: با تمام افتخار و ثبات و به سختی به ملت فلسطین شهادت مجاهد قسامی باسم عیسی معروف به ابوعماد و جمعی از برادران فرمانده و مبارز او را اعلام می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: این قهرمانان در نبرد شمشیر قدس و در بهترین سرزمین‌ و پاک‌ترین نبرد به شهادت رسیدند و در پی آنها فرماندهان و سربازان به مسیرشان ادامه می‌دهند و پرچم را بالا نگه می‌دارند و بلا و مصیبت‌ بر سر دشمن وارد می‌کنند.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در توییتر نوشت: این عملیات با همکاری ارتش و شاباک در دو شهر غزه و خان‌یونس انجام گرفت. این عملیات پیچیده با هدف ترور بخش مهمی از فرماندهان شاخه نظامی حماس و نزدیکان محمد الضیف انجام گرفت.

او به ترور بسام عیسی- فرمانده تیپ غزه در حماس و فعال نظامی برجسته آن که از سال ۲۰۱۷ فرماندهی تیپ غزه را برعهده داشت، ترور جمعه طلحه فرمانده سیستم سایبری و فرمانده طرح ارتقای موشک‌ها، جمال زبده فرمانده طرح توسعه و طرح‌های شاخه تولید موشکی، خازم خطیب فرمانده هیئت مهندسان در سیستم تولید و معاون فرمانده سامانه تولید اشاره کرد.

همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی قلدمآبانه گفت: به “تروریست‌های” حماس و جهاد اسلامی گفتم خون‌شان در سرشان است. ما امروز فرماندهان برجسته حماس از جمله فرمانده تیپ غزه و تعدادی دیگر را ترور کردیم. این اول راه است. با “تروریست‌ها” با حملاتی برخورد می‌کنیم که تصورش را نمی‌کنند. او به شاباک، نیروی هوایی، منطقه نظامی جنوب و ارتش تبریک گفت.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.