آغاز نشست سازمان همکاری اسلامی درباره فلسطین

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از شبکه الجزیره، نشست مجازی سازمان همکاری اسلامی برای بررسی تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین با سخنرانی وزیر امور خارجه فلسطین لحظاتی قبل آغاز شد.

وزیر خارجه فلسطین در جریان این نشست گفت که مقامات فلسطین به حمایت کشورهای اسلامی و اقدام شورای امنیت چشم دوخته‌اند تا رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

وی گفت که مسئله فلسطین باید مسئله اصلی امت عربی و اسلامی باقی بماند.

ریاض مالکی ادامه داد: آنچه اسرائیل در قدس و شهرهای فلسطین مرتکب می‌شود تجاوز به عرب‌ها و مسلمانان است.

وی تاکید کرد: ملت ما نسبت به حقشان در خاک فلسطین اطمینان دارند و به ریشه های محکم خود در قدس پایبند هستند. ما در معرض یک تجاوز وحشیانه جدید قرار داریم و حملات تا مسجد الاقصی گسترش یافته است و اسرائیل در حال ایجاد یک سیستم آپارتاید بین فلسطینی ها است.

مالکی خاطرنشان کرد: قدس خط قرمز ماست و رژیم اشغالگر نابود شدنی است و مسئله فلسطین باید به عنوان مسئله اصلی باقی بماند.

وی افزود: ما با اشغال استعماری طولانی مدت روبرو هستیم که هیچ مجازاتی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود.

این مقام فلسطینی در ادامه بر ضرورت متحد کردن تلاش‌های جامعه بین‌الملل برای اجرایی کردن قطعنامه‌های سازمان ملل درباره مسئله فلسطین تاکید کرد.

وی همچنین خواستار اقدام فوری جامعه بین‌الملل برای توقف عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه ملت بی‌سلاح فلسطین شد.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان نیز در این نشست مجازی به شدت از اقدامات رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

وی در این باره گفت: ما اقدامات اسرائیل برای تخلیه خانه‌های فلسطینی‌ها در منطقه الشیخ جراح را رد می‌کنیم و تل‌آویو قوانین بین‌المللی را کنار گذاشته و به نقض‌هایش ادامه می‌دهد.

بن فرحان در ادامه کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی و هر اقدامی که منجر به مختل شدن امنیت و صلح در منطقه شود را محکوم کرد.

وی همچنین از طرف‌های بین‌المللی خواست که در قبال تحولات قدس به مسئولیتشان عمل کنند.

وزیر خارجه عربستان در ادامه با تاکید بر ازسرگیری مذاکرات برای حل و فصل کردن مسئله فلسطین براساس راه حل دو کشوری، جامعه بین‌الملل را به اقدام فوری برای توقف عملیات‌های نظامی و تصرف خانه‌های فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی فراخواند.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز در سخنانی در این نشست اظهار کرد: بار دیگر صلح امت ما در ماه رمضان و با تشدید تنش در قدس و نوار غزه نقض شد.

وی با اشاره به مانع تراشی‌های آمریکا در مسیر صدور بیانیه شورای امنیت درباره رخدادهای اخیر فلسطین افزود: شورای امنیت به دلیل مخالفت‌های آمریکا در صدور بیانیه شکست خود.

چاووش اوغلو ادامه داد: اکنون تحقق راه حل دو کشوری غیر ممکن شده است و شورای امنیت بار دیگر حتی موفق به صدور بیانیه در این باره نشد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.