ترکیه سکوت شورای امنیت مقابل جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از پایگاه خبری دیلی صباح، اظهارات فریدون سینیرلی اوغلو، فرستاده ترکیه به سازمان ملل پس از تشکیل جلسه شورای امنیت برای رایزنی در مورد این مشکل و ادامه حملات رژیم صهیونیستی به اهداف و زیر ساخت‌های غیر نظامی در غزه مطرح میشود.

سینیرلی اوغلو در اظهاراتی مکتوب به شورای امنیت گفت: عدم تصویب حتی یک بیانیه مطبوعاتی درباره موضوعی که از ابتدای تشکیل آن در دستور کار شورا قرار گرفته بود، اصلا قابل قبول نیست.

سفیر ترکیه قویا تخاصم رژیم صهیونیستی از جمله حملات هوایی علیه فلسطینیان را محکوم کرده و به ملت فلسطین بابت کشته شدن شهروندان از جمله نوزادان و کودکان تسلیت گفته است.

او با تقبیح حمله صهیونیست ها به مدارس آنروا در غزه گفت، حملات به مدارس مصداق جنایت جنگی است.

سینیرلی اوغلو با انتقاد از تشکیل دیرهنگام این جلسه که ۱۰ روز بعد از آغاز حملات تل‌آویو بوده است، گفت: از زمان آغاز تخاصم اسرائیل، بیش از ۴۰ کودک در غزه کشته شده‌اند. اگر یک کلاس درس مملو از کودک در هر جای دیگری منفجر شده بود، چند روز طول می‌کشید تا این شورا نشست علنی برگزار کند؟ چه چیزی می‌تواند انفعال کنونی این شورا در مواجهه با چنین قتل‌عام انسانی را که زنده از تلویزیون پخش می‌شود، توجیه کند؟

او تاکید کرد: سکوت در مقابل حملات کورکورانه اسرائیل علیه فلسطینیان تنها موجب ترغیب بنیامین نتانیاهو شده و سبب می‌شود تا این اشغالگر بزرگترین عملیات نظامی خود علیه غزه از سال ۲۰۱۴ را به راه بیندازد. شورای امنیت باید فورا جلوی حملات اسرائیل علیه فلسطینیان را بگیرد.

سفیر ترکیه گفت: شورای امنیت همچنین باید اسرائیل را وادار کند تا فورا اجازه دهد کمک انسانی به غزه برای هزاران فلسطینی آواره وارد شود. این شورا دیگر بیش از این نمی تواند از زیر بار مسوولیت هایش مقابل مردم فلسطین شانه خالی کند.

سینیرلی اوغلو با تأکید بر تلاش های فعالانه چند جانبه ترکیه برای هماهنگی جامعه جهانی برای جلوگیری از وخیم شدن اوضاع در منطقه گفت آنکارا آماده حمایت کامل از ابتکارات مجمع عمومی سازمان ملل در روزهای آینده است.

او گفت، برای جلوگیری از تجاوزات اسرائیل و اطمینان از حمایت از غیرنظامیان فلسطینی، باید یک مکانیسم محافظت بین‌المللی ایجاد شود. این مقام ارشد ترکیه تاکید کرد: مجمع عمومی باید تلاش‌ها برای ایجاد مکانیسم محافظت بین‌المللی از جمعیت غیرنظامی فلسطین را رهبری کند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از بامداد امروز (دوشنبه) و تنها ساعاتی پس از آرامش نسبی وحشیانه‌ترین و خونین‌ترین حملاتشان به غزه را آغاز کرده و از صبح امروز ۸۰ حمله هوایی به این باریکه داشتند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد در ساعات اولیه صبح امروز ۳۵ هدف در غزه را ظرف ۲۰ دقیقه بمباران کرده است. این رژیم اعلام کرد در حملاتش با ۵۴ جنگنده ۱۱۰ موشک را به نوار غزه شلیک کرده است.

حملات هوایی بامداد امروز به مناطق مختلف در نوار غزه شدیدترین حملات از نوع خود طی یک هفته رویارویی نظامی میان تشکیلات خودگردان فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی است. وزارت بهداشت فلسطین شمار کلی شهدای فلسطینی در غزه، کرانه باختری و قدس را ۲۱۸ شهید و شمار زخمی‌ها را ۵۶۰۴ تن اعلام کرده است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.