تعویق اردوی تیم ملی هندبال امید تا بعد از جام باشگاه‌های آسیا

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، مرحله نخست اردوی تیم ملی هندبال امید با حضور بازیکنان زیر ۲۳ سال فروردین ماه در سالن فدراسیون انجام شد. قرار بود مرحله دوم این اردوها با حضور بازیکنان بالای ۲۳ سال (بزرگسالان) بعد از ماه رمضان انجام شود اما این اردو تا تیر به تعویق افتاد. 

علت تعویق این اردو به گفته مربی تیم ملی انجام اردوها و تمرینات دو تیم مس کرمان و نیروی زمینی شهید شاملی کازرون است که خود را برای مسابقات جام باشگاه‌های آسیا آماده می‌کنند و تقریبا بیشتر بازیکنان تیم ملی را در اختیار دارند. مسابقات جام باشگاه‌های آسیا از ۲۲ تا ۳۱ خرداد به میزبانی جده عربستان انجام می‌شود.

تیم ملی هندبال امید با هدف پشتوانه سازی برای تیم ملی بزرگسالان تشکیل شد و قرار است مکمل تیم ملی بزرگسالان باشد. با این وجود در حالی که زمان زیادی تا مسابقات قهرمانی آسیا بزرگسالان باقی نمانده این اردوها به تعویق افتاده است.

با این شرایط که قرار است اردوی این تیم تا پایان مسابقات جام باشگاه‌های آسیا به تعویق بیفتد یعنی اردوهای تیم ملی هندبال در خوش بینانه ترین حالت از اول تیر آغاز خواهد شد که تنها ۶ یا ۷ ماه تا شروع مسابقات قهرمانی آسیا بیشتر زمان باقی نمی‌ماند. 

مسابقات قهرمانی آسیا بزرگسالان قرار است دی ماه به میزبانی ایران انجام شود. البته هنوز هیچ اردویی تشکیل نشده و سرمربی تیم ملی هم انتخاب نشده است.

شهداد مرتجی مربی تیم ملی هندبال امید در خصوص آغاز مرحله دوم اردوهای این تیم به خبرگزاری تاریخ ما گفت: با مسئولان فدراسیون در اینباره صحبت داشتیم و با توجه به اینکه اکثر بازیکنان این تیم در باشگاه مس کرمان و نیروی زمینی شهید شاملی کازرون هستند و قرار است به جام باشگاه‌های آسیا بروند قرار شد اردوها بعد از پایان این مسابقات آغاز شود. در این شرایط اگر می‌خواستیم اردو بگذاریم نفرات دلخواه را در اختیار نداشتیم. قرار شد بعد از بازگشت این دو تیم اردوهای تیم ملی را برگزار کنیم.

مربی تیم ملی هندبال امید زمان شروع اردوهای تیم ملی را اوایل تیر اعلام کرد و گفت: تا آخر خرداد اردویی نیست و بازیکنان در اختیار این دو باشگاه هستند. همه باید کمک کنیم تا این دو باشگاه با قدرت هر چه بیشتر راهی مسابقات شوند و بهترین نتیجه را کسب کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در این شرایط زمان کافی برای آمادگی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا وجود دارد؟ گفت: وقت خیلی کمی تا شروع مسابقات برای شروع اردوهای ملی داریم اما چاره دیگری هم نیست. جام باشگاه‌های آسیا قرار بود سال گذشته انجام شود که متاسفانه به خاطر کرونا به تعویق افتاد. 

مرتجی در پایان گفت: در هر صورت امیدواریم تا این تیم‌ها به مسابقات می‌روند و بر می‌گردند تکلیف سرمربی تیم ملی هم مشخص شود و یکی از گزینه‌های احتمالی فدراسیون به نتیجه برسد تا با برگشت بازیکنان، اردوها به صورت مرتب با حضور سرمربی و با یک برنامه‌ریزی صحیح از سوی فدراسیون انجام شود و زمان‌های از دست رفته جبران شود.
پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.