وکلای جولیانی: شبیه رئیس کارتل‌های موادمخدر با موکلمان برخورد می‌کنند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این وکلا در نامه‌ای به یک قاضی فدرال در منهتن گفتند که بازرسان با توقیف مخفیانه اطلاعات تلفن رودی جولیانی در سال ۲۰۱۹ به شکلی نامناسب در ارتباطات خصوصی با رئیس جمهوری وقت آمریکا مداخله کردند.

به گفته آنها، این اطلاعات شامل موارد مرتبط با “استیضاح قریب‌الوقوع، رفاه این کشور و امنیت ملی” بوده است.

آنها از این قاضی خواستند تا در حمایت از حکم تفتیش چهار نوامبر ۲۰۱۹ استشهادها را علنی کند. این وکلا گفتند که مطالعه استشهادها به آنها در بسط استدلالشان مبنی بر اینکه “این بررسی یک‌جانبه و مخفیانه غیر قانونی بود” کمک می‌کند و هر نوع اطلاعاتی که از آن گردآوری شده است، باید رد شود.

سخنگوی دادستان‌های فدرال هنوز اظهارنظری نکرده‌اند.

دادستان‌های فدرال در نیویورک در حال بررسی تعاملات رودی جولیانی با چهره‌های اوکراینی هستند و اینکه او یک قانون فدرال مبنی بر لابی به نفع کشورها یا نهادهای خارجی را بدون ثبت در دولت آمریکا نقض کرده است یا خیر.  

رودی جولیانی جمهوری‌خواه که سابقا شهردار نیویورک بوده و در تحقیقات شورای ویژه درباره روسیه نمایندگی از ترامپ را بر عهده داشت، به هیچ جرمی متهم نشده است.

او می‌گوید فعالیت‌هایش در اوکراین از جانب ترامپ بوده است. در آن زمان که قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بود، جولیانی اوکراین را برای تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر تحت فشار گذاشته بود. وکلای جولیانی تاکید دارند که بازرسی‌ها از منزل و دفتر کار او غیر ضروری بوده چون موکلشان در ۲۰۱۹ گفته بود بدون محدودیت به هر سوالی پاسخ می‌دهد.

وکلای جولیانی گفتند: دادستان‌ها در عوض تصمیم گرفتند تا با یک وکیل متشخص همانند رئیس باند مواد مخدر یا تروریست رفتار کنند تا حداکثر آسیب را به جولیانی و موکل شناخته شده او که رئیس جمهوری پیشین آمریکاست، وارد آورند.

پایان خبر / تاریخ ما  

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.