اخباری از مذاکرات پشت پرده نتانیاهو و گانتس برای تشکیل دولت ائتلافی

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم گفت‌وگوهایی را در پس پرده برای تشکیل دولت ائتلافی جدید این رژیم انجام می دهند.

این شبکه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که صحبت‌ها درباره تشکیل دولت ائتلافی است؛ به نحوی که ابتدا گانتس و برای یک سال و نیم ریاست دولت را برعهده بگیرد و در این مدت نتانیاهو وزیر خارجه و نخست‌وزیر جایگزین باشد و در صورت تشکیل دولت حزب گانتس شش وزیر را به خود اختصاص خواهد داد.

این منابع در ادامه گفتند که بیشتر اختلافات میان نتانیاهو گانتس درباره کرسی وزارت دادگستری و پرونده انتصابات در نهادهای قضایی این رژیم است و دو طرف در حال تلاش برای ایجاد فرمولی در این زمینه و دستیابی به توافق درباره آن هستند.

طبق گفته این منابع، احتمال داده می‌شود که توافق میان رئیس حزب لیکود و آبی ـ سفید پس از پایان مهلت تعیین شده برای یائیر لاپید، رئیس “یش عتید” (حزب آینده‌ای هست) صورت بگیرد؛ چراکه گانتس نمی‌خواهد دیگران تصور کنند که او علیه فراکسیون “تغییر” عمل می کند.

این گزارش درحالی مطرح شد که دفتر نتانیاهو آن را تکذیب کرد و دفتر گانتس نیز اعلام کرد که همچنان به فراکسیون تغییر پایبند بوده و تعامل امروز وی با نتانیاهو در راستای امنیت رژیم صهیونیستی است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.